HCH (AC): Achteraf-inbouw navigatiesystemen

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Postby Bennink » 22 Jun 2008 15:12

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Deze afbeeldingen heb ik van het AutoWeek-forum afgehaald, waarvoor mijn dank. Mocht de eigenaar van deze foto's (volgens mij Mindgarp @ Autoweek) dat niet op prijs stellen, mag hij/zij dat laten weten dan haal ik ze er direct af.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: HCH (AC): VDO Navigatiesysteem

Postby RobTrips » 01 Jul 2008 08:27

Na dit forum gelezen hebben ik nog een vraag over het navigatie systeem.

Omdat ik bij ING-Carleas zit krijg ik het VDO-Dayton pakket aangeboden voor 1000.

Echter hoor ik hier niet veel positieve berichten over:
* aparte afstandbediening voor navigatie
* geen telefoonboek
* geen voice dailing
* en kwaliteit van carkit laat ook nog te wensen over.

En hoor ik wel goede verhalen over het pioneer systeem.
Kan me iemand vertellen wat jullie moesten betalen voor dit systeem.

En hoe goed de verstaanbaarheid met bellen is, van dit systeem:
[www.pioneer.eu]

Het honda systeem schijnt ook mooi te zijn maar deze kost geloof ik iets van 3400 en dat wordt te hoog voor mijn lease budget.

Volgende week gaat mijn bestelling eruit!
:-)
RobTrips

Huidige auto: Seat Ibiza

Postby Bennink » 01 Jul 2008 10:09

Hi Rob, welkom hier, stel je nog even voor in het daarvoor bestemde topic ;-)

Ik kan je helaas nog niet veel vertellen over het systeem, ik heb even in de Civic gezeten toen hier bij Fortis de Civic geparkeerd stond ter promotiedoeleinden. Ik heb even gespeeld met dat VDO systeem, ik was onder andere geinteresseerd naar de achteruitrijdcamera en de navigatie. Dat zag er beide goed uit, dus daar had ik wel vertrouwen in. Je hebt inderdaad gelijk dat het systeem met een afstandsbediening werkt en dat vind ik ook erg jammer...
Bennink
Administrator

Postby Reneb » 01 Jul 2008 10:20

Hoi Rob,

Ik heb dit navigatie systeem in mijn HCH.

Het hele systeem werkt met het touchscreen behalve het navigatie gedeelte. Hiervoor krijg je een aparte afstandsbediening erbij welke wel makkelijk is in het gebruik.

De kwaliteit van het handsfree systeem is inderdaad erg matig. Sterker nog ... ik gebruik voor 90% van de tijd gewoon weer mijn losse headset.. Erg jammer.

Rene
Reneb

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby RobTrips » 01 Jul 2008 11:29

Bedankt voor jullie feedback.

Zo meteen zal ik nog even een voorstel topic maken.

Ik vind als je zo'n systeem in je auto zet dat het ook goed moet werken. Dus ook het bellen.

Ik hoor goede verhalen over het pioneer systeem, deze heeft ook een externe microfoon, en werkt het touchscreen overal.
Ik zal de vraag eens neerleggen bij mijn dealer, of hij tegen een schappelijk prijs dat Pioneer systeem in kan bouwen.
RobTrips

Huidige auto: Seat Ibiza

Postby floris » 17 Jul 2008 17:58

Ik krijg dit systeem ook in de auto. Op verschillende forums heb ik gelezen dat het inbouwen ervan wel even wat aandacht vereist. Ik hoop dan ook dat dit met zorg gedaan word waardoor ik wel gebruik kan maken van alle mogelijkheden op het systeem. Als het bellen echt zo waardeloos is dan moet daar echt een oplossing voor komen. Ik bel graag in de auto..... Zijn er meer mensen met dit systeem? Heeft iedereen deze ervaring met bellen??
floris

Postby Johan_HCH » 19 Jul 2008 23:14

Ik heb die VDO ook als navigatie systeem gekozen.
Ik mag trouwens ook hopen dat dat handsfree bellen werkt! Lijkt me wel voor dat geld. Nou ja, we zullen het zien.
Bij mij staat de levering gepland in week 31. Wachten wordt me de dag moeilijker.
Johan_HCH

Huidige auto: in bestelling: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid, Nighthawk Black met beige stoffen bekleding, VDO navigatie, verwacht: eerste week van aug.

Postby barend_berg » 21 Jul 2008 07:41

dat kan ik begrijpen :)
barend_berg

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Bennink » 25 Jul 2008 07:19

ezwets wrote:Hallo allemaal,

Ik heb bij mijn komende leaseauto de optie gekregen een AVIC-F900BT van Pioneer in te bouwen.
Zijn er al forum-mers die deze in bezit hebben?
Ik ben benieuwd naar de volgende dingen:
- USB aansluiting (kan hem niet op het plaatje vinden) kun je daar een stick in pluggen met mp3?
- Welke navigatiesoftware draait hier op? Zo te zien iGo8, wie weet het?
- Er staat 'ingebouwde' Parrot module, is deze net zo goed met een Blackberry 8800 als de C3200?
Alvast bedankt voor jullie input!

Groeten,
Eddy

Image
ZWolluF wrote:wat ik begrijp uit de handleiding komt er uit de achterkant een usb kabel (female) waar je je usb device in kan prikken

handleiding is hier: http://www.pioneerelectronics.com/StaticFiles/Manuals/Navigation/AVIC-F700BT_InstallationManual0520.pdf
barend_berg wrote:ziet er zeer netjes uit. wat is de prijs daarvan?
Ranjaman wrote:Mooi ding. Ik ben zelf al ik weet niet hoe lang aan het twijfelen tussen deze en de Kenwood 8220BT. Ik vind de Pioneer veel mooier en hij is stukken goedkoper (1399 incl inbouw), maar er schijnen flink wat problemen mee te zijn volgens threads op het AVIC411 forum (http://www.avic411.com/forum). Heb gelezen dat het scherm onleesbaar is in de zon, dat de bluetooth kwaliteit heel slecht is en dat het minuten duurt voordat ie opgestart is.

Als er geen problemen mee waren zou ik hem meteen hebben gekozen. 'Gelukkig' duurt het nog maaaaanden voordat mijn HCH wordt geleverd, dus ik kies wel als ie geleverd is. Misschien dat de problemen dan opgelost zijn.
Bennink
Administrator

Re: HCH (AC): Achteraf-inbouw navigatiesystemen

Postby thekawa » 25 Jul 2008 15:07

over 3/4 weken krijg ik de F900BT, kan je dan wat meer vertellen erover
thekawa

Huidige auto: SeatLeon2 DSG(gestolen :();Toyota Avensis D4D;Seat AlteaXL

Postby Johan_HCH » 26 Jul 2008 01:13

Weten jullie of dit vdo ms6200 qua audio ook werkt met de stuurbediening van de honda civic hybrid???
Johan_HCH

Huidige auto: in bestelling: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid, Nighthawk Black met beige stoffen bekleding, VDO navigatie, verwacht: eerste week van aug.

Postby Nigelator » 28 Jul 2008 07:58

Heb ook de VDO. Navi is super, scherm is ook groot en helder, maar zijn wel wat minpuntjes:

- navi loopt soms vast. Soms 2 x per week, soms een maand niet. Lijkt me overvloed aan TMC meldingen te maken te hebben.
- mp3's doen soms raar, zowel van DVD als SD kaart
- scherm blijft soms zwart na starten, moet dan uit en weer aan. Geluid doet het dan wel.
- geen idee hoe je de kaarten kan updaten, er staat via de website, maar daar vind je weinig...
- invoer van knopjes/touchscreen lijkt soms niet/traag te reageren, irritant.
- losse AB is nadeel... en voordeel, want touchscreen invoeren van adressen zou best eens een drama kunnen zijn. Tenzij de Pioneer 'n TomTom alike invoer heeft, dat gaat redelijk op zich natuurlijk.

Pioneer ziet er goed uit, maar ben benieuwd hoe de navi is vergeleken bij VDO (gyroscoop, los SD systeem, GPS antenne op je raam, etc). Pioneer heeft iig verrekte klein scherm vergeleken bij de VDO. Carkit deel van de VDO heb ik nog niet gebruikt, heb voor 'n paar tientjes zo'n parrot in laten bouwen, werkt altijd prima. VDO is technisch gezien denk ik beter, maar softwarematig... matig :)

Morgen gaan ze bij de dealer kijken wat ze er mee kunnen doen, heb aangegeven niet geheel content te zijn met 't ding in ieder geval.
Nigelator

Postby Wackid » 28 Jul 2008 11:01

@nigelator

Mijn Honda dealer zou blij zijn als hij ze niet meer hoefde te verkopen de VDO. Alleen maar klachten en problemen.
Dus ik hoop voor je dat het allemaal wel mee valt.

Ik heb zelf gekozen voor de Pioneer F900BT. En inderdaad, met de eerste modellen zijn er wat problemen. Zoals de afleesbaarheid van het scherm. En nog wat zaken.
Maar Pioneer zou Pioneer niet zijn dat ze het probleem hebben opgelost. Er is inmiddels een update uit. En deze schijnt te werken.

Ben nog steeds enthousiast over het toestel(week 33/34 word mijn auto afgeleverd)

Waar ik nou nog steeds niet eenduidigheid over hebt, is de stuurwielbediening met dit toestel. Er wordt gezegd dat Verhagen Rotterdam dit weet, maar die zeggen dat ze dit uitbesteden aan een instalateur van audio.
Pioneer zegt in ieder geval dat het niet kan, maar met oudere modellen navigatie wel??? Beetje vreemd.

Wie weet hier meer van?!?!?!?
Wackid

Postby Nigelator » 28 Jul 2008 14:55

Wackid wrote:@nigelator

Wie weet hier meer van?!?!?!?

Stuurbediening VDO is prima in ieder geval.

Tis typisch, want er zijn 101 mogelijkheden voor dubbeldin systemen, dus waarom er zo krampachtig VDO of Pioneer wordt aangeboden... ?

Check hier, bij m'n vrienden van Ron de Vries bijvoorbeeld:

http://www.rondevries.nl/catalog/defaul ... ath=26_189
Nigelator

Postby Johan_HCH » 28 Jul 2008 18:29

hi,

ja ik vind het zelf wel een mooi systeem die vdo.
maar als ik er echt heel veel problemen mee heb dan ga ik eerst terug naar de dealer en komt die niet met
een oplossing dan stap ik naar mijn lease maatschappij. ik kan begrijpen dat het voor particuliere kopers moeilijker ligt.
maar het lijkt me als je least dat je wel waar wilt voor je geld, dat willen denk ik particuliere kopers ook :-)
Johan_HCH

Next

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires