HCH (AC): Fabriek-Af navigatiesysteem, uitgebreid

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Fabriek-Af navigatiesysteem, uitgebreid

Postby ultra » 19 Apr 2009 09:14

ah ok was wel leuk geweest 40gb hd erin
ultra

Postby yanightmare » 19 Apr 2009 12:37

Ik heb hem nog steeds niet op kunnen halen, hopelijk maandag / dindsdag.

Ik heb hem in oktober besteld, toen ik 3 weken geleden belde voor de auto heb ik navraag gedaan en de dealer zij toen dat het het nieuwe navigatie systeem was.

Wat ik wel enorm bout vind is dat in de folder de 40 GB staat met music catcher etc etc, maar de optielijst spreekt nog gewoon van de DVD navi.

Enfin, als die HDD navi er niet in zit accepteer ik de auto simpelweg niet :shock:

In mijn ogen als de auto 2009 model is moet er ook het nieuwe navi systeem in zitten, het zou toch van de zotte zijn als dit niet het geval is en ze er een "oude" inschroeven. Das hetzelfde als een 2009 auto krijgen maar zonder de nieuwe bumper / achteruit sensoren.

"probleem" is wel dat op de offerte waarschijnlijk nog "DVD navigatie" staat, maargoed, fabriek af = conform huidige standaard auto, mijn dealer wist me te vertellen dat ze qua bestelling niet specifieke gegevens doorgeven puur "auto" + fabriek af navi. geen typenummers etcetc.

Misschien dat iemand hierop kan reageren, overdrijf ik of heb ik gelijk ?
Image
yanightmare

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Fred » 19 Apr 2009 14:52

Ik heb nu een 2Gb CF card gebruikt, werkt nu goed. Ik ga bij mijn dealer informeren hoe het zit met af fabriek navigatie voor het 2009 model.
Fred

Huidige auto: Honda Civic Hybrid PWP

Postby yanightmare » 19 Apr 2009 19:07

hey fred,

mooi dat het werkt. als je de dealer hebt gesproken ben ik erg benieuwd wat hun verhaal / verklaring is !!

heb je wel "nieuwe" kaarten > (maw 2008 /09) ?

bevalt hij verder wel goed ?

groetjes.

PS, Maandag om 16:30 weet ik wat ik voor navi heb ;-)
Image
yanightmare

Postby Fred » 20 Apr 2009 09:21

Ik ben tevreden over het navigatie systeem, werkt lekker snel, makkelijke bediening en werkt goed met mijn blackberry. Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd maar er zijn veel mogelijkheden. Vooral de spraakgestuurde mogelijkheden moet ik verder uitzoeken. Je kan je airco etc. ermee bedienen. Zitten allerlei informatie opties in het systeem als ik in de file sta ga ik deze doornemen. Traffic info werkt goed, je krijgt op het display te zien waar de fiels staan. Ik heb de CF card nu draaiend vanochtend op random gezet en werkt uitstekend, op een 2 GB kaart kan je veel muziek kwijt. Op het scherm kan je naar de playlist en nummers zoeken.
Je krijgt bij het systeem 2 DVD één van West- en één van Oost Europa, ik zal kijken welke versies dit zijn.
Fred

Huidige auto: Honda Civic Hybrid PWP

Postby yanightmare » 20 Apr 2009 09:56

Klinkt goed !

Had je de dealer ook al gesproken ? vanmiddag zal ik het mijn dealer eens vragen als ik de auto afhaal, ligt er wel een beetje aan welke navi er in zit.... spannend :D
Image
yanightmare

Postby yanightmare » 21 Apr 2009 06:59

Gisteren de auto opgehaald, ik heb ook de "normale" DVD navigatie (zoals op foto's eerste post).

Aan de dealer uitleg gevraagd, hij kende enkel dit systeem qua navigatie (en de compact natuurlijk) en had nog nooit die andere gezien.

In een folder van de dealer stond ook de HDD navigatie, (prijs was 29xx,=) Echter zat daar standaard geen bluetooth op, ook niet op het stuur geloof ik (weet ik niet 100% zeker).

Hij herkende het iig niet en ging eens navragen, de DVD navi is uiteindelijk ook wat ik heb besteld en nu gekregen, een beetje jammer, dat dan wel. Maargoed, je kan niet alles hebben natuurlijk ;-)

PS, ik heb wel de DVD's 2008/2009 voor de navi.

Dealer meldde mij trouwens wel dat je niet straks even kan "proberen" met DVD 2009/2010 als die uitkomt, hij update nl meteen de navi en de oude dvd's werken dan niet meer, misschien een handige tip om even te onthouden mocht je van iemand dvd's willen lenen. Je moet ze dus gewoon even kopieeren :twisted:

Groetjes.

PS, foto's navi volgen op verzoek.
Image
yanightmare

Postby ultra » 21 Apr 2009 22:49

yanightmare, kom maar op met die foto's :D
ultra

Postby yanightmare » 22 Apr 2009 09:06

Zal vanavond de camera erbij pakken, die op mijn mobiel is niet zo geweldig ;-)

Groetjes.
Image
yanightmare

Postby roever » 28 Apr 2009 15:50

Ik heb van de week een offerte laten maken voor een Civic en met de dealer even gekeken naar de mogelijkheden voor originele Honda navigatie. Er zijn twee opties, die ongeveer hetzelfde kosten:

1. 'af-fabriek' DVD navigatie, geen hardeschijf wel standaard bluetooth, kost 3450 euro
2. accesoire HDD navigatie met 40GB HDD (lijkt op de Clarion Max983HD), kost 2950 euro en er moet dan een losse BT module besteld worden (450 euro)

Als je dus kiest voor de 'af-fabriek' navi als optie (dus geen accesoire) dan krijg je de DVD navigatieunit.

De HDD navi heeft als voordeel dat het een accesoire is, en dus achteraf in NL ingebouwd wordt. Die telt dus niet mee voor de bijtelling... Ik moet even afwachten of die HDD navigatie binnen mijn leasenorm gaat passen, maar het is zeker een oevrweging ondanks de hoge prijs. Het alternatief dat de dealer aanbood is een Kenwood DNX5240BT, inclusief inbouw voor 1799 euro. Opzich geen verkeerd apparaat, alleen de navigatieweergave viel mij erg tegen (heel duidelijk Garmin portable navi), en deze gebruikt geen snelheidspuls en heeft geen gyro. Ik ben bang dat ik het verschil in naukeurigheid van een unit zonder puls en gyro en met puls en gyro ga merken en dat die gaat tegenvallen.

Zijn er mensen die de HDD navi hebben (of de Max983HD) die iets kunnen vertellen over de kwaliteit van de BT carkit? Ik heb nu een Becker Cascade in mijn huidige auto en de kwaliteit van die carkit is uitstekend. Foto's en overige info welkom, want zowel over de Clarion variant als de Honda variant is weinig tot niets te vinden (buiten de standaard marketingpraatjes).
roever

Huidige auto: VW Golf V 1.9 TDI Comfortline 2006 (tot november 2009)

Postby Klontje » 05 May 2009 13:20

Goedemiddag honda fans,

Heb mij vanmiddag aangemeld omdat ik net als anderen mijn ervaringen wil delen over deze super auto.

Ik heb in Februari 2009 de Honda Hybrid gekregen. Ik had meegedaan aan een actie van de Honda Dealer in Apeldoorn om een 2008 model te nemen en deze dan tegen korting te laten ombouwen naar een 2009 model.

Het voordeel wat ik dan had is dat ik nu een 2008 model heb, maar heb wel de 2009 velgen (15") en de parkeersensoren achter (zonder meerprijs). Tevens had ik een fabriekaf navigatiepakket erbij en lederen interieur. En het grootste voordeel was dat ik hem erg snel kreeg, want deze stond al in de showroom te wachten. Ik had de honda in Januari besteld en in Februari reed ik al. De catelogus prijs was wel vermeerd door de fabriekaf opties, maar als leaseprijs merk je hier niet veel van gezien het dan geen opties zijn.

Zoals ik zei heb ik dus fabrieksaf navigatie en ik ben er redelijk te spreken over. Redelijk omdat ik ook tegen het feit aanloop dat de kaarten erg oud zijn. Ik rijdt erg veel en veel wegen zijn niet bekend waardoor je toch een omweg maakt. Neem bijvoorveeld de A73 (venlo). Deze is niet bekend als snelweg en wordt vanuit maastricht naar apeldoorn niet als voorkeur aangegeven. Mijn tomtom die ik voor de HCH had kiest de A73 wel.

Qua navigatie vind ik de affabriek best prettig. Ondanks de 2d weergave is het fijn dat als men in de buurt van de situatie komt er een 3d venter oppopt waardoor men kan zien waar men heen moet. Een soort situatieschets zeg maar. TMC werkt prima, maar dit moet je nemen met een korreltje zout. Als de navigatie mij voor 2KM langzaam rijdend verkeer een half uur wil laten omrijden, dan kies ik toch voor de file van 2 KM ;). Waar ik nog niet achter ben is wanneer ik wel of geen flitsinformatie krijg. Zo nu en dan zie ik ze wel in het informatie scherm, maar soms ook niet. Iemand ervaringen of ideeen?.

Iets waar ik nog nieuwsgierig naar ben is de mogelijkheid om een USB audio converter in te bouwen om een USB stick te kunnen gebruiken als mediabron voor MP3 muziek. Weet iemand of dit kan en wat het kost?

en heeft er nu al iemand geprobeerd om de kaarten te kopieren en zo de navigatiemaps up te daten?.

Thanks.

Klontje
Klontje

Postby yanightmare » 11 May 2009 09:21

Hey Klontje, welkom !

Sorry voor de late reactie btw.

Welk jaar kaarten heb je erbij gekregen, ik heb kaarten 2008/2009 erbij gekregen (staat op de DVD zelf). Ik heb nog niet meegemaakt dat hij een weg niet kende, nu rij ik veel tussen almere en amersfoort, dus dat zegt helemaal niets, maar ik ben vorige week een weekje naar belgie gegaan (ardenne) en daar kende hij alle wegen, incl de achteraf & onverharde wegen.

Qua TMC ben ik het met je eens, het zou fijn zijn als hij zelf de vertraging afzette tegen de extra tijd qua omrijden en aan de hand daarvan een voorstel deed, volgens mij niet een heel ingewikkelde functie daar ze de informatie al beschikbaar hebben. (vertraging staat veelal in het TMC bericht en de extra tijd is de nieuwe route - de oude route).

De flitsinfo doet hij wel, en goed ook imo. Flitsers worden aangegeven als een driekhoekig bord met een uitroepteken erin. Het TMC bericht noemt het trouwens geen flitser (of de navi, dat weet ik niet) maar een "Politiecontrole".

1 toevoeging van mij, bij mij doet hij TMC prima, echter zodra de navi is opgestart heeft hij binnen 1 min (ongeveer, soms is het 2) de bezetting van amsterdamse parkeergarages, maar de file info kost toch wel een minuut of 5, ik gok dat pas na 10 min alle huidige TMC berichten erin staat. Dit ligt natuurlijk niet aan de navi gezien de navi moet wachten op het TMC bericht, maar toch iets wat mij opvalt.

USB heb ik nog niet mee gewerkt (ik heb nl nog niet eens gevonden waar hij zit !!!) enfin, ik gebruik nu een PCMCIA kaart met 2gb SD kaartjes + een MP3 cd. Echter van de MP3 CD doet hij geen ID3 tags, maar van de kaartjes wel, wat trouwens super werkt, je kan sorteren op artiest, album of folder. En je kan ook binnen het kaartje zoeken op artiestnaam, albumnaam of foldernaam. Erg handig kan ik je zeggen.

Gezien ik de laatste DVD heb heb ik hem nog niet geupdate / andere dvd's erin gehad. Let wel op, bij een nieuwe DVD update hij meteen de software op de navi waardoor hij de oude DVD's niet meer kan lezen. Via een diagnostic menu kan je hem wel weer downgraden had ik gelezen, maar misschien iets om rekening mee te houden als je een DVDtje wil lenen van iemand.

Mocht ik nieuwere kaarten hebben dan jou moet je maar ff een pb-tje sturen ;)
Image
yanightmare

Postby dennisregoort » 30 May 2009 07:28

PST wrote:Hallo allen,

Heeft iemand meer info over deze navigatie unit.. ik kan op internet niets vinden.
misschien een handleiding oid.

Alvast bedankt

Ik heb hier een 46 pagina's tellend instructie boekje bijgekregen.
Als je vragen hebt zoek ik het voor je op.
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

Probleem met pairen op fabriekaf Navigatie Systeem

Postby dennisregoort » 30 May 2009 07:37

Ik heb problemen met het pairen van mijn telefoon (Samsung U600).
Volgens www.hondahandsfree.com heb ik een telefoon die wordt ondersteund maar mijn Navi zegt steeds "no phones found".
Vervelend is ook dat het alleen mogelijk is om dit alles spraakgestuurd aan te sturen.

Mijn zwager heeft een andere Samsung (nieuwe model geen idee welke) en deze werd zonder moeite herkend.
Vandaag maar even verder stoeien en anders even langs een dealer. (wordt tenslotte ondersteund door honda).

Navigatie werkt erg vlot, makkelijk is ook dat er naar een straat gezocht kan worden zonder de stad in te voeren.
Veel straten worden (icm huisnummer) direct gelinkt aan een stad, simpelweg omdat er dan maar 1 stad is met DIE straatnaam en DAT huisnummer.
Anders krijg je een beknopt lijstje met steden waar deze combi bestaat.
Bij de dorpstraat wordt het wel een ander verhaal ben ik bang...
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

Postby dennisregoort » 01 Jun 2009 09:20

Plaatje van mijn navigatie unit
Image
Image
dennisregoort

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires