HCH (AC): Aftermarket velgen

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Aftermarket velgen

Postby Keanni498 » 30 Aug 2009 09:10

Sporten
Image
Keanni498

Huidige auto: HCHII

Postby Hybris » 02 Dec 2009 22:41

Prowler wrote:HOERA! m'n velgen zijn binnen. Net even langs geweest om ze te laten monteren. Zoals je in m'n "even voorstellen" topic gelezen hebt, heb ik Tenzo-R DC5 versie 2, 18" velgen (18x8 ET45) in zwart met Falken FK452 225/40 banden. De standaard zilverkleurige Nissin remklauwen komen ook mooi uit achter de zwarte spaken vind ik.

Bij deze ook gelijk even de bevestiging dat 18 inch met ET45 (dezelfde ET waarde als de standaard velgen) prima past. Het loopt nergens aan. Vrij sturen aan de voorkant en de benzine vulslang in de linker wielkast achter is ook vrij. Tussen band en de verticale leiding kan je vrij je hand bewegen en bovenaan loopt de band er ook niet tegenaan. Ik heb met de twee standaard velgen in de kofferbak gereden over hobbels en kuiltjes en ik hoor niks aanlopen.

Bevalt jou de Falken nog qua geluid en wegligging? En qua verbruik, maak het veel verschil van 195/65 naar 225/40?
Ik heb die Falken 452 onder een andere auto gehad (M. Galant) en ik vond ze superbanden, met droog of nat weer, het maakt niet uit, altijd grip en een heel directe sturing (waren 215/45R17). Maar bij lage snelheid maakten ze toch wat geruis, merk je dat ook in de HCH?

Heel mooi setje die van jou, trouwens!! En 225/40R18 klopt precies met de originele diameter, complimenten :)
Ik zit na te denken over 215/35 R19 ET38 of 40 omdat qua diameter 215/40R18 is net te klein, 215/45R18 is net te groot en 215/35R19<=>225/40R18. Maar ik wil 215mm aanhouden als maximal breedte.
En voor diegenen die geloven in de verhalen van de Honda dealers dat een andere velgmaat niet onder zou passen omdat ie tegen de benzineleiding en dergelijke aanloopt... het is wel zo, maar alleen als de verkeerde ET waarde en bandenmaat gekozen is.

Hierbij een handige wielmaat omrekentool ;) .... http://www.wheelsmaster.com/rt_specs.jsp
of deze... http://www.1010tires.com/TireSizeCalcul ... &reset=yes
Image
Hybris

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby wlunchi » 03 Dec 2009 10:26

Dat van het aanlopen aan de brandstofslang is ook niet helemaal waar, de mijne loopt links achter wel een beetje aan, maar het is geen brandstofslang het is een plastic afdekking voor de wielkast en waar de brandstof slang loopt is hij iets boller dus komt hij in sommige gevallen tegen de band. Naar mijn mening niet echt een probleem aangezien de plastic heel flexibel is.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Prowler » 04 Dec 2009 20:10

Het verschil qua verbruik tussen 195/65 en 225/40 kan ik je niet echt vertellen omdat ik maar heel weinig kilometers en hele korte stukjes met de originele velgen gereden heb. Het is, natuurlijk, wel zo dat je de weg meer 'voelt'. De grotere velg met een /40 heeft een directer contact met de weg tot gevolg. Ik vind em nog steeds comfortabel en zeer prettig rijden. Een 19" met /35 zou ik eerst proefrijden denk ik, het zal zeer vet staan maar qua comfort weet ik het niet.

De Falken vind ik echt top, zoals je zelf ook aangeeft bij nat en droog weer geven ze goede en voorspelbare grip. Je voelt altijd precies wat er onder het rubber gebeurd. Aan de andere kant is de HCH nu ook weer niet het soort auto (en zo rij ik em dus ook niet) waarmee je deze banden tegen de limiet van hun kunnen rijd.

Het geruis, wat waarschijnlijk wel meer zal zijn vanwege de bredere band, heb ik vrijwel geen last van. Voordat de Tenzo's eronder gingen heb ik voor m'n soundsystem o.a. de deuren laten isoleren met http://www.dynamat.com/products_automotive_dynaliner.html en http://www.dynamat.com/products_automotive_dynamat_xtreme.html.. stuk rustiger in de auto en betere rendement en kwaliteit van je geluid.
Prowler

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 09

Postby kobus » 19 Dec 2009 16:43

Omdat ik een Civic met 15inch veel te klein vind overkomen heb ik 17inch en 16inch eronder liggen.

17inch Et35 met 225/45/ZR17 zomerbanden:
Image

16inch Et42 met 205/55/R16 winterbanden:
Image
kobus

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Johnny » 07 Jan 2010 22:07

Ik had een polished insight op het oog, maar de dealer biedt ook een demo civic met 1000 km aan met maar liefst 4000,= korting.
Qua bijtelling lopen ze niet veel uiteen,qua uitelijk en gemak(5edeur) geniet de insight m'n voorkeur maar de civic lijkt me iets meer auto vooral van binnen.
Allebei direct leverbaar...
Tips???
Passen die cronos 16 inch ook op de civic ik kan ze standaard op de insight krijgen;-)
Johnny

Huidige auto: Golf Diesel Variant en wacht op m'n reeds bestelde Honda Insight Elegance,polished metal,dealer biedt ook nog een demo civic aan met 1000km en 4000,= korting......nog een civic proefrit dus....maar nee geef mij de insight maar met de 5e deur en z'n sportievere looks en drive!!

Postby wlunchi » 07 Jan 2010 22:39

Johnny wrote:Ik had een polished insight op het oog, maar de dealer biedt ook een demo civic met 1000 km aan met maar liefst 4000,= korting.
Qua bijtelling lopen ze niet veel uiteen,qua uitelijk en gemak(5edeur) geniet de insight m'n voorkeur maar de civic lijkt me iets meer auto vooral van binnen.
Tips???
Passen die cronos 16 inch ook op de civic ik kan ze standaard op de insight krijgen;-)

Als je gaat leasen moet je even in je achterhoofd houden dat de leasemaatschappij je looptijd kan aanpassen omdat de demo auto al langer op kenteken staat. Dit kan als gevolg hebben dat de 4000 euro korting te niet wordt gedaan door de verkorte looptijd. Even bij je leasemaatschappij informeren wat het voordeligste voor je is.
Image
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Postby Rivanka » 08 Jan 2010 09:20

Johnny wrote:Ik had een polished insight op het oog, maar de dealer biedt ook een demo civic met 1000 km aan met maar liefst 4000,= korting.
Tips???

Hoi Johnny,
Volgens mij passen Cronosvelgen niet op de Civic; deze zijn 4-"gats"en die van een Civic zo te zien 5-"gats".
Ik heb zelf Cronos op mijn Insight.
Rini
Image

Image
Rivanka

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Alabaster Silver Metallic)

Postby Johnny » 08 Jan 2010 14:29

Nou eindelijk de kogel is door de kerk .
Toch maar de insight elegance met grijze bekleding.
Roofrack erbij,cronos standaard,afvalbakje,matten,beschermmat achterin de bak,winterbanden met stalen velgen en doppen, privacy schermen voor 22.500,= zonder inruil.....
Me baas mag 'm betalen ik mag erin rijden,leve de 14% regeling!!!!
2 weken levertijd hahahaa
Johnny

Huidige auto: Golf Diesel Variant en wacht op m'n reeds bestelde Honda Insight Elegance,polished metal,dealer biedt ook nog een demo civic aan met 1000km en 4000,= korting......nog een civic proefrit dus....maar nee geef mij de insight maar met de 5e deur en z'n sportievere looks en drive!!

Postby l3ngtjai » 06 Apr 2011 11:21

Heren,

graag zou ik willen weten wat jullie denken van

17 inch, 7J, et 40 velgen

met

225 / 45 / r17 banden

zou deze combinatie volgens jullie problemen kunnen geven mbt de wielkasten en/of brandstofslang?

Bedankt!
l3ngtjai

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby wlunchi » 06 Apr 2011 13:49

l3ngtjai wrote:Heren,

graag zou ik willen weten wat jullie denken van

17 inch, 7J, et 40 velgen

met

225 / 45 / r17 banden

zou deze combinatie volgens jullie problemen kunnen geven mbt de wielkasten en/of brandstofslang?

Bedankt!

Deze combinatie zou geen problemen moeten opleveren.
Zie: Alcar -> AEZ TIDORE DARK en dan op "Technische Informatie" drukken
Image
wlunchi

Previous

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires