HCH MY09 (AC): Sportpakket (spoilers, skirts, velgen)

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH MY09 (AC): Sportpakket (spoilers, skirts, velgen)

Postby senna22 » 07 Mar 2010 10:08

ik heb hetzelfde probleem met mijn jan 2010 hch.
nu wil ik gaan kijken of ik de wegbeheerder aansprakelijk kan stellen hiervoor.
is dat mogelijk weet iemand dat?
Image
senna22

Huidige auto: per 12-01-2010 een hch met zwart leer met rode sticksel en navi kenwood 5240

Postby Hondahok » 08 Mar 2010 08:33

senna22 wrote:ik heb hetzelfde probleem met mijn jan 2010 hch.
nu wil ik gaan kijken of ik de wegbeheerder aansprakelijk kan stellen hiervoor.
is dat mogelijk weet iemand dat?

Volgens mij kun je de wegbeheerder alleen aansprakelijk stellen als je precies weet wanneer en op welk weggedeelte het gebeurt is, er m,ogen op dat traject ook geen borden staan met pas op opspattende steentjes. De wegbeheerder moet echt nalatig geweest zijn. Een claim in de trant van ik rijd over de snelweg en nu begint de lak van mijn auto af te bladderen is te vaag.

maar je kunt het altijd proberen zie bv hier http://www.alfaforum.nl/forum/archive/i ... 16024.html
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby Energy1982 » 09 Mar 2010 08:03

Bij mij zijn dus alleen de voorlipjes aan het bladeren. Ik heb de dealer net een mail gestuurd met de vraag of dit onder de lakgarantie valt.

TO BE CONTINUED.
Energy1982

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybbbbbbbbbbbbbbbbbrid

Postby Hondahok » 15 Mar 2010 13:06

Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
Hondahok

Huidige auto: Honda Insight Hybrid Elegance

Postby Energy1982 » 29 Mar 2010 07:32

Ik heb mijn HCH nu bijna 1 jaar en na de winterperiode zie ik dat de voorspoilerlipjes van het spoilerpakket aan het bladeren is. Heb een mail met foto gestuurd naar Honda Verhagen te Rotterdam en ze zouden binnen 3 weken reactie sturen betreffende een afspraak om erna te kijken door de garantieafdeling. Deze week moet ik dus meer horen van ze. Zo niet, dan neem ik zelf weer contact op met ze. Hierbij iig foto's van het geblader.

Image Image
Image Image Image
Last edited by Bennink on 01 Apr 2010 05:44, edited 1 time in total.
Reason: Foto's naast elkaar gezet
Energy1982

Postby BlueHCH » 29 Mar 2010 12:12

De voorspoiler op mijn HCH 2008 heeft hier ook last van. Het zijn meer spikkels dan dat er hele witte vlekken op zitten, maar die komen vast nog wel. Ik heb de dealer hier voor de winter al naar laten kijken. De importeur vond het toen niet onder de garantie vallen. Mijn dealer is het daar niet mee eens. Ik heb voorsteld om er na de winter nog eens naar te kijken. Over niet al te lange tijd komt er weer een beurt aan, dus dan kunnen ze het zaakje opnieuw bekijken.

Ik vraag me af of je voor deze schade een vergoeding van het Rijk kunt krijgen. Het probleem treedt te lokaal op. De bumper en de motorkap blijven een stuk mooier. Het kunststof van de spoilers is te hard waardoor de lak niet buigt maar barst. Dus het Rijk zal het af doen als zijnde een materiaalfout. Achteraf had ik er toch steenslagfolie op willen hebben.
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Energy1982 » 29 Mar 2010 12:17

Ja idd.

Wil het eerst proberen via Honda Nederland. Daarna eventueel de wegbeheerder.

Ok. Dus als ie misschien opnieuw gespoten word, dan is steenslagfolie geen slechte optie ?
Energy1982

Postby BlueHCH » 29 Mar 2010 14:02

Steenslagfolie zal zeker een heel stuk schelen. En misschien kunnen ze bij het overspuiten het kunststof ook eerst wat opruwen zodat de lak meer grip heeft. Al bestaat de kans ook dat ze de stukken integraal vervangen. Het sportpakket verlaat de fabriek kant en klaar in kleur. Mogelijk is inkoop van de voorspoiler + vervangen goedkoper dan demonteren, schuren, spuiten en monteren.
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Sirach » 31 Mar 2010 16:17

Wat ik op de foto,s zie is echt geen steenslag alleen, maar duidelijk een fout in het opbrengen van de lak laag, bij de wegbeheerder kun je het wel vergeten om een schadeclaim in te dienen, dit lijkt mij als oud chef werkplaats van een garage garantie afhandeling toch echt een fout van af degene die het sportpakket leverd, dat zal Honda zeker niet zelf leveren maar een toeleverings bedrijf via Honda, ik weet dat de meeste tijd de sport sets kaal komen van de producent en dat het spuitwerk door een ander wordt uitgevoerd als ze gespoten binnekomen bij de dealer is dat echt niet door Honda zelf gedaan. maar een bedrijf dat in opdracht werkt van de fabrikant van het sportset of Honda.
Dat afbladderen is een fout die de spuiter is aan te rekenen, waarschijnlijk heb hij geen goede hechtlaag aangebracht voor de primer of niet voldoende goed ontvet, als de hechtlaag niet goed is dan gaat gegarandeerd de hele laklaag er af na verloop van tijd, de echte steenslag geeft putjes in de lak maar gaat niet afbladderen er om heen, ik zou zeker terug gaan naar de dealer die je auto heb geleverd en het hem laten uitvechten met de spuiterij, de cehte steenslag putjes in je lak kun je gewoon met de lakstift voorzichtig een druppel lak in aan brengen en dan daarna nog een paar maal herhalen tot het putje is gevuld met lak.

groeten Sirach.
Sirach

Huidige auto: HIH Elegance 2012

Postby Energy1982 » 01 Apr 2010 07:27

Er zitten idd geen putjes en dus geen sprake van steenslag. Ik hou jullie op de hoogte.

De auto is trouwens geleverd door Honda Veendendaal, maar aangezien ik zelf in Rotterdam woon handiger om het via Honda Verhagen te doen.

P.S. Had maandag nog een reminder gestuurd naar Honda Verhagen. Zie hieronder hun reactie:

Geachte heer ....,

Wij hebben u schade gemeld bij Honda Nederland zij hebben deze in behandeling genomen.
Mijn collega Michael Verhagen handelt deze melding verder af.
Hij zal met u contact opnemen als wij een reactie van Honda Nederland hebben.

Met vriendelijke groeten,

Marcel Rijnen
Honda Verhagen
010-4801166

Mijn mail:

Beste Marcel,

Als het goed ik moet ik uiterlijk deze week wat meer van jullie horen betreffende onderstaande.
In de bijlage nogmaals even de foto’s.

Met vriendelijke groet,

....
Energy1982

Postby Energy1982 » 19 Apr 2010 08:34

Vandaag reactie gehad van Honda Verhagen. Zie onderstaande mail:

Geachte heer .....,

Wij hebben vandaag de goedkeuring ontvangen van Honda Nederland om je spoilers opnieuw te laten spuiten.
Het heeft helaas lang geduurd zoals wij op voorhand al hebben aangegeven.
We willen graag een afspraak met je maken.
Het is denk ik het makelijkste om dit telefonisch even te doen. Je kunt dan het beste naar Michael Verhagen vragen hij zal dan een afspraak voor je inplannen.
Ik hoop je voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Marcel Rijnen
Honda Verhagen
010-4801166
Energy1982

Postby wlunchi » 19 Apr 2010 09:53

Netjes.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby Energy1982 » 19 Apr 2010 10:31

Idd erg netjes. Ben er ook erg blij mee. Woensdag gaat ie naar de dealer.
Energy1982

Postby Sirach » 20 Apr 2010 09:32

Gelukkig netjes op gelost door de dealer, die de fabrikant aansprakelijk steld voor een fout in de laklaag en terecht zoals is gebleken, wat betrefd garantie claims van particulieren en dealers zal een auto fabrikant altijd zo veel mogelijk proberen om alsnog onder zijn aansprakelijkheid uit te komen, en is het aan de dealer om het tegendeel te bewijzen, een bekend voorbeeld is het sinds jaren 80 steeds opduikende verschijnsel dat de lak wordt aangevreten door vogeluitwerpselen en de lak zelfs tot op de blanke plaat wordt aangetast en moeilijk is te herstellen na verloop van tijd zal blijken dat op de plaats waar de blanke plaat is aangetast er door de nieuwe lak heen voor de deskundigen weer een vlek zal verschijnen maar dan is de garantie periode al lang voorbij.
groeten Sirach.
Sirach

Huidige auto: HIH Elegance 2012

Previous

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires