HCH (AC): Dakdragers

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Dakdragers

Postby Raynie » 04 Aug 2009 08:05

je kan kijken bij de doe het zelf dat je aan een Glijbout kan komen of zo iets wat hier op lijkt.
kan ook dat je een metaal plaatje maakt met een gat erin en dat je een bout met een verzonken kop gebruikt.

Image
Raynie

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid ( Hondata )

Postby bigdeal » 04 Aug 2009 08:18

Raynie wrote:je kan kijken bij de doe het zelf dat je aan een Glijbout kan komen of zo iets wat hier op lijkt.
kan ook dat je een metaal plaatje maakt met een gat erin en dat je een bout met een verzonken kop gebruikt.

Nou is daar de dealer voor mij wel naar op zoek op dit moment maar aangezien hij deze combi nog niet eerder verkocht heeft, vraag ik me gewoon af of het stevig genoeg zal zijn.
Immers: de thule beugels zitten niet voor niets compleet om een dakdrager heen. Nu heb je slechts een 4 tal bouten die in een rails vastzitten van nog geen
halve cm dikte om de boel op zijn plaats te houden. Vandaar dat ik vooral benieuwd ben naar HCH rijders die deze dakdragers hebben, en op deze manier van dit systeem gebruik maken. Ik zou het maar eng vinden op weg naar vakantie erachter te komen dat het systeem op deze manier toch niet zo stevig is....
bigdeal

Huidige auto: Honda Civic Hybrid modeljaar 2009

Postby Ron H » 04 Aug 2009 15:21

Overweeg eventueel een stuk draadeind bij de bouwmarkt te halen, in vieren te zagen, dit in een U-vorm te buigen, ter grootte van de breedte van de dakdrager. Je zult op de juiste plaats in de dakkoffer vier extra gaten moeten boren. Daarnaast moet je er vier met een bout en rubber ringetje dicht moeten maken.

Het gevoel van zekerheid bij deze oplossing, lijkt mij groter.
Ron H

Huidige auto: Voorheen 2x HCH, nu even DS5 hybrid4

Postby WesleyK » 10 Aug 2009 18:57

Ron,

gewoon doen, dit werkt harstikke goed. ik heb dit ook gedaan. en ben er al 2 keer mee weggeweest.
en zit als een huis.

Doewel even wat tape om de beugels. tegen het beschaddigen van je dakdragers.
WesleyK

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby bigdeal » 11 Aug 2009 09:47

Aangezien ik de dakdragers in mijn leasecontract erbij had zitten, en zelf niet gevraagd had specifiek om de Honda dakdragers, heb ik ze omgeruild voor een Thule set, zoals eerder in dit topic vermeld.
Gevolg: een veel stillere dakdrager set, die perfect aansluit op de Thule. Geen extra gaten nodig. Op 8 plaatsen vast.
Ter info: ik heb er nog wel het sleutelset bij bestelt. Dat is nog'ns een extra kostenpost van zo'n 25 eur.
Dank voor jullie reacties.
bigdeal

Postby jaffer » 01 Sep 2009 12:16

Mijn reactie heeft ook te maken met de dakdragers. Ik heb dakdragers van Thule, voor dit type auto, gekocht.
Een dakkoffer erop bevestigd en op vakantie. Maar na een dag rijden, kwam ik er achter dat er aan weerszijden van de achterste dakdrager kleine deukjes in de auto zijn ontstaan.
Hebben meerdere mensen dit probleem? Ik had het nog nooit gezien of gehoord.
De dakkoffer was echt niet te zwaar beladen, dit heb ik gecontroleerd. Twee aluminium stoelen daarnaast handdoeken, schoenen etc.
Kan het te maken hebben met de achtervering? Snelheid van rijden? Winddruk?
Zijn er mensen die hier iets meer van weten of hebben gehoord? Bij voorbaat dank.
jaffer

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Bennink » 01 Sep 2009 12:28

Weet je zeker dat je de dakdragers op het juiste punt op de carrosserie hebt bevestigd? Als ze scheef zitten, hebben ze misschien minder steun.

Welkom trouwens hier :-) Stel je nog ff voor in het daarvoor bestemde topic!
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby bigdeal » 02 Sep 2009 11:22

Ik ben er momenteel mee op vakantie in Oostenrijk, en zal eens kijken bij de achterportieren of ik beschadigingen zie.
Overigens: de exacte punten die Honda aangegeven heeft kon ík niet allen gebruiken. Bij de voorportier heb ik de dakdrager exact op de
locatie van de driehoekige puntjes geplaatst, bij de achterportier zit ie daar een cm of 5 vandaan. Anders kon ik de beugels niet bevestigen aan de dakkoffer.

p.s. je vergist je toch niet met de markeringspuntjes , dat je die voor schade aanziet neem ik aan?
bigdeal

Postby Bennink » 02 Sep 2009 11:56

bigdeal wrote:p.s. je vergist je toch niet met de markeringspuntjes , dat je die voor schade aanziet neem ik aan?

Hehheh :-) Goed punt!
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby wlunchi » 14 May 2010 08:47

Kan iemand met een Thule 1425 Kit even checken welke nummers op de voetjes staan?
Zijn het 2 x 679 (of zo iets) en 2 x 833?
De reden dat ik dit vraag is omdat ik 2 x 679 en 1 x 833 en 1 x 7xx voetje heb.
In het boekje stond 2 x 833 voetje.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Previous

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires