HCH (AC): Dakdragers

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): Dakdragers

Postby Raynie » 14 Feb 2009 09:31

Oke dat is dan jammer.
Raynie

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid ( Hondata )

Postby mototoro » 15 Feb 2009 15:00

Mijn dagdragers (origineel Honda) liggen gewoon in de achterbak, voor het geval ik ze een keer nodig heb. Zal binnenkort eerst eens testen, voor ik voor een winkel sta te klungelen.
mototoro

Huidige auto: VW Golf (bijna alle types), VW Corrado, Peugeot 307, Mini, Hyundai Tucson, --->> eind januari 2009 -->>Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Titanium » 15 Feb 2009 17:50

Volgens mij zijn deze dragers dan ook wat korter daar deze niet buiten de houders uitsteken.
Ook lopen deze houders volgens mij iets taps toe men de lijn van de carrosserie.
Dit zal dan ook de reden zijn, dat deze wel in de kofferbak passen en mijn Thule's niet.
Blijft natuurlijk wel een feit dat deze dragers schandalig kostbaar zijn t.o.v. bijvoorbeeld de thule's
Titanium

Huidige auto: HcH 2009 - Urban Titanium

Postby Zomaar » 08 Mar 2009 11:46

Om de kosten te drukken koop je gewoon de Thule kit 1425 los (± €40,=) en de dakdragers 2e hands via marktplaats.
Je hebt dan nodig (voor de honda civic 1.3) om het compleet te maken

Thule 750 onderblokken
Thule 762 rail
Thule 544 (optioneel)

Ook al zitten ze nu op een andere auto dat maakt niet uit. Je kunt controleren of dit de goede onderdelen zijn via
http://82.145.131.168/fitguide/carmake_ ... p?lang=eng

Ik was in totaal €82,50 kwijt (inclusief sloten)
Zomaar

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Seagram.NL » 09 Mar 2009 20:22

Titanium wrote:Volgens mij zijn deze dragers dan ook wat korter daar deze niet buiten de houders uitsteken.
Ook lopen deze houders volgens mij iets taps toe men de lijn van de carrosserie.
Dit zal dan ook de reden zijn, dat deze wel in de kofferbak passen en mijn Thule's niet.
Blijft natuurlijk wel een feit dat deze dragers schandalig kostbaar zijn t.o.v. bijvoorbeeld de thule's

Had zelf Thule dragers voor mijn A4.
Helaas destijds gekozen voor de vierkante (stalen) uitvoering Image in plaats van de aluminium (gestroomlijnde) uitvoering. Image

De stalen maken nogal wat meer geluid (zeker zonder box) als de aluminium.
Het meest grote nadeel was echter dat de thule dragers uitsteken, waardoor het weleens kon gebeuren dat je bij het erin zetten van bv de kleine in de kinderstoel, je bij het omhoog komen ............................. au au au ............ een ei op het hoofd overhield :cry:

Image

Derhalve deze dragers verkocht (50 EUR) en de nieuwe dragers mee-geleased.
Het nadeel van de honda dragers is wel dat ik mijn Kamei box (met snelspansysteem) niet zo 1,2,3 kon monteren.
De Honda dragers zijn namelijk veel breder als de thule dragers.
Voor de Kamei box inmiddels een verloop geregeld.

Image

Image

Ik heb de Honda dragers ook eens goed bekeken en denk dat ik aan de onderzijde - die plek waar staal op staal komt - een stukje dun rubber vastlijm.
Bijvoorbeeld een stukje knippen van een velletje bandenplaksel.
Iemand enige ervaring hiermee ?
Seagram.NL

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid MY2009 / RoyalBlue

Postby bowiefan » 10 Mar 2009 21:45

staal op staal :?:

dat heb ik bij mijn (originele) dakdragers niet.
bedoel je dat beugeltje wat binnen het portier valt? dat heeft bij mij een 'rubberachtige' coating (kan me voorstellen dat je denkt dat dat staal is, maar zit (bij mij) wel degelijk een beschermlaagje om :)
bowiefan

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby Seagram.NL » 12 Mar 2009 10:40

bowiefan wrote:staal op staal :?:

dat heb ik bij mijn (originele) dakdragers niet.
bedoel je dat beugeltje wat binnen het portier valt? dat heeft bij mij een 'rubberachtige' coating (kan me voorstellen dat je denkt dat dat staal is, maar zit (bij mij) wel degelijk een beschermlaagje om :)

Het lijkt op het eerste gezicht inderdaad staal - weet je heel zeker dat dit niet fout (kan) gaan of gaaat ?
Seagram.NL

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid MY2009 / RoyalBlue

Postby bowiefan » 12 Mar 2009 22:33

Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om :oops:

voor mij is een auto een gebruiksvoorwerp en verre van een heilig boebeest ;)
kleine krasjes horen erbij na verloop van tijd en als ze dan aan de binnenkant van de portier zitten...

maar goed, ik weet zeker dat ik ze zo gebruik zonder verder enige aanpassingen, voor het plaatsen kijk ik alleen even of de raakvlakken schoon zijn, thats all
bowiefan

Huidige auto: Honda Civic Hybrid

Postby HCH071 » 08 Apr 2009 10:54

Net mijn Honda Civic Hybrid binnen!

Ik ga voor deze dkdragers:

http://www.rhinorack.nl/Vehicle_HONDA_C ... _3814.aspx

te bestellen bij www.trecx.com

Wel ff belllen/mailen met ze want ze staan nog niet op de website
HCH071

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid Zwart MY2009

Postby Ando » 12 Jun 2009 22:28

Niet zozeer een vraag over de dakdragers, want die heb ik al (origineel Honda, in de lease).
Wel over de dakkoffer.

Ik denk aan de auto-boxx FL 580.
Dat is een grote koffer, wat wel handig is met de kleine kofferbak van de Civic.

Nu vraag ik mij af, of hij wel past op de HCH. Hij is 1,90 M lang.
Weet iemand dit?
Mijn HCH: MY2009, Zwart metallic, Sport pakket, JVC KW-NX 7000 navigatie, chrome deurdorpels, achter zijramen- en achterraamzonwering, dakdragers.
Ando

Postby Maarten » 22 Jun 2009 22:19

Ik heb de originele Honda dakdragers als accessoire gekozen bij m'n leasebak.

Image

Kan ik nu via bijvoorbeeld Marktplaats elke willekeurige dakkoffer kopen en past deze dan? :?:

Alvast bedankt voor de info!
Maarten

Postby Maarten » 24 Jun 2009 22:39

Hartelijk dank voor alle antwoorden en tips. :?
Inmiddels ben ik geslaagd.
Maarten

Postby Ando » 29 Jul 2009 22:24

Afgelopen weken op vakantie geweest met de dakdragers en dakkoffer op het dak.
Ging prima. Wel zat mijn HCH flink in de toeren in Frankrijk. Tegen de 5000 toeren bergopwaarts.
Gemiddeld verbruik met de dakkoffer en vol beladen met twee volwassen en twee kinderen was 1 op 10. Auw.

De dakkoffer is aardig groot (580 liter) en zat helemaal vol.
Wel prettig, want zo wordt het gewicht verdeeld over de auto en hangt hij niet zoveel op z'n kont.

Een paar foto's:
Image
Image
Mijn HCH: MY2009, Zwart metallic, Sport pakket, JVC KW-NX 7000 navigatie, chrome deurdorpels, achter zijramen- en achterraamzonwering, dakdragers.
Ando

Postby Bennink » 30 Jul 2009 05:48

Ziet er netjes uit zo, die 'meegespoten dakkoffer' ;-)
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Re: HCH (AC): Dakdragers origineel

Postby bigdeal » 03 Aug 2009 21:04

Hoi allemaal,

ook ik heb de originele dakdragers besteld voor mijn Hybrid. Toen ik mijn eerder aangeschafte Thule dakkoffer erop wilde plaatsen, kwam ik tot de conclusie
dat de standaard beugels die bij de Thule zitten (en zo ook de openingen in de bodem van de Thule dakkoffer) 5cm breed zijn. De Honda dakdragers zijn echter
ruim 7 cm breed. Kortom: past er niet standaard op.

Navraag bij een verkoper leverde mij op dat het bij deze dakdrager volgens hem de bedoeling is dat je geen beugel OM de dakbeugel doet (zoals Thule meelevert bij al
zijn dakkoffers) maar dat je een beugel in de rails schuift. Zie foto hieronder...
Image
Hiervoor zou ik dus van die pinnetjes moeten aanschaffen die ik in deze rails schuif. Hierdoor zit de dakkoffer echter maar op 4 punten ipv 8 punten vast.

Hoe zijn jullie ervaringen met deze dakdragers? Hebben jullie dit soort (ik noem het maar) pinnetjes aangeschaft?

Overigens stuurde de Honda dealer me aanvankelijk naar APS (omdat deze Thule leverancier is) maar deze stuurde me weer terug naar Honda....

Afgesproken is nu dat de dealer deze pinnetjes probeert te leveren, maar ik zou graag van jullie vernemen of dit veilig genoeg is. Anders ga ik toch veeeeeel liever voor een standaard dakdrager.
bigdeal

Huidige auto: Honda Civic Hybrid modeljaar 2009

PreviousNext

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires