HCH (AC): iPod aansluiting

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

HCH (AC): iPod aansluiting

Postby J@@P » 11 Aug 2008 10:14

Iemand ervaringen met de aansluiting voor de Ipod?

EDIT (Bennink):Op verzoek, een topic over de iPod aansluiting. Wie heeft al 1 in de auto liggen?
J@@P

Huidige auto: Renault Megane Grand Tour 1.6
Vanaf 09-08-2008: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Re: HCH (AC): iPod aansluiting

Postby Bennink » 18 Aug 2008 19:01

Een iPod aansluiting is natuurlijk wel erg handig... kun je dan de knoppen op het stuur gebruiken? In mijn auto nu heb ik een USB aansluiting en dat is dan persoonlijk nog weer handiger. Een 4GB USB stick is aanzienlijk goedkoper dan een 4GB iPod.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby SDM » 19 Aug 2008 08:28

Als je al een IPod hebt 8-) wil je natuurlijk wel graag weten of dit een beetje werkt.
Op youtube staat een video review van de ipod aansluiting in de HCH.
Als de baas niet kijkt zal ik eens kijken of ik die kan vinden. ;)

Hier staat die dan!
Last edited by SDM on 19 Aug 2008 18:31, edited 1 time in total.
SDM

Huidige auto: Luchtfiets

Postby DvdMark » 19 Aug 2008 12:15

Ik heb de iPod aansluiting laten inbouwen en de iPod is te bedienen met de knoppen op het stuur. Het nadeel is wel dat je in iTunes playlists aan moet maken die beginnen met Honda dus Honda1, Honda2. Deze playlists corresponderen dan weer als een nummer van een cd in de cd wisselaar. Als je geen playlists aan maakt dan speelt de iPod alle nummers af die op je iPod staan. Ook de nummerinformatie komt niet op je scherm maar daar heb ik niet zo'n probleem mee.

Groet,

Daniel
DvdMark

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby J@@P » 21 Aug 2008 11:36

Ik heb de aansluiting ook gekregen in mijn auto, terwijl ik mijn dealer had gevraagd om mijn Ice-Link in te bouwen.
Dit was blijkbaar nogal veel werk, en daarom hebben ze er voor gekozen om de Honda aansluiting in te bouwen.

Het enige dat ik hier goed aan vind is het geluid. Verder is het erg irritant, dat je niet ziet wat er afgespeeld wordt, je kunt de Ipod niet meer bedienen (alleen via de knoppen op het stuur, dus geluid harder/zachter en een nummer vooruit/achteruit)

Maandag gaat de auto naar de dealer (inbouw carkit) en dan ga ik dit ook zeker nog eens aankaarten.
J@@P

Huidige auto: Renault Megane Grand Tour 1.6
Vanaf 09-08-2008: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby kiprich » 25 Sep 2008 07:21

Ik ben momenteel aan het kijken hoe ik mijn Ipod op de beste manier aangesloten krijg op de radio van een nog te bestellen civic hybrid.

Wat wil ik? (veeleisend als ik ben :roll: )
- de standaard radio van de hybrid
- tracknames op de display van de radio
- bladeren in de mappen van de Ipod (ik wil niet verplicht zijn om playlists aan te maken, maar wil vrij zijn in mijn muziekkeuze)
- bediening van de functionaliteiten via het stuur (geluid, bladeren door mappen)
- Ipod batterij mag niet leeglopen

nu heb ik een site gevonden die zegt dat ze al het bovenstaande kunnen realiseren, maar ik ben benieuwd of iemand hier al ervaringen mee heeft, of een ander systeem weet die ook de bovenstaande punten kan afdekken.

Het gaat om het merk Dension, met de IceLink->Plus. De website is http://www.icepod.nl/

Hopelijk kan iemand mij iets meer vertellen!
van een zwarte Lexus IS 220d naar witte Honda Civic Hybrid....
kiprich

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Premium Pearl White

Postby madcat » 14 Dec 2008 22:46

Begrijp ik nu goed dat als je de standaard radio gebruikt(en niet de fancy 3500 euro kosten de radio), je op de display niet ziet welke track nu draait?
Als dat waar is, dan is de aux-in wel net zo goed eigenlijk.
madcat

Postby EM2 » 18 Dec 2008 21:25

Als je cd's met MP3 of WMA bestanden in de cd-speler afspeelt wordt deze wel met artist, title, track getoond op de display.

De 6-cd radio ziet de iPod aansluiting als een CD-wisselaar, hierbij wordt alleen de numrieke tracknummer en tijd op de display getoond.
Toetsblokkering op een iPod is bewust gedaan ten behoeve van de verkeersveiligheid, vergelijk het met een mobiele telefoon of PDA.

De Dension Ice-link werkt nagenoeg hetzelfde als de Honda iPod aansluiting, enkel op de iPod zie je een Dension logo ipv Honda logo.

@ Madcat: De aux-in zit alleen waneer er een Honda af-fabrieksnavigatie ingebouwd zit (herken je aan de extra handsfreeknoppen aan het stuurwiel)
EM2

Huidige auto: Honda Civic Coupe 1.7i

Postby arjang » 10 Jan 2009 18:14

Ik heb een vraagje, is het mogelijk om per album te bladeren? Ik heb een aantal playlists gemaakt, maar binnen de playlists kan ik alleen per nummer bladeren en dat is behoorlijk zinloos.
arjang

Postby HaHaMan » 14 Jan 2009 11:40

Heeft iemand ervaring met de PARROT MKi9200?
Dit is een kit die zowel als carkit werkt, als iPod aansluiting.

link : http://www.parrot.com/uk/products/hands ... ot-mki9200

Image
HaHaMan

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009 ( Urban Titanium )

Postby kiprich » 15 Jan 2009 21:33

Mijn dealer heeft niet zulke goeie ervaringen met de Dension oplossing, en zij bouwen em liever niet meer in.

Die Parrot MKi9200 lijkt me ook wel wat, en volgens deze reviews is het mogelijk om met de MKi9200 te bladeren in de Ipod:

http://www.iphoneclub.nl/forum/f28/iphone/f30/iphone-accessoires/24879-ervaringen-parrot-mki-9200-iphone-3g.html

Deze parrot kost iets van 165 euro (exclusief inbouw)? Als je kan bladeren in alle mappen van je IPod lijkt het me wel wat... scheelt het kopen van de parrot 3100 en een Honda IPod connector.
van een zwarte Lexus IS 220d naar witte Honda Civic Hybrid....
kiprich

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Premium Pearl White

Postby madcat » 19 Jan 2009 16:29

die parrot 9200 ziet er inderdaad wel goed uit, zelfs beter dan de standaard ipod link.
madcat

Postby HaHaMan » 21 Jan 2009 17:09

Als alles goed gaat komt mijn auto over 2 dagen.
En ik heb vernomen dat het met de PARROT MKi9200 ook goed is gekomen. Misschien heb ik van het weekend even tijd om de boel te testen met een iPod Classic 80 GB. Als het helemaal mee zit maak ik ook nog wel wat foto's en post ze hier in het forum.
HaHaMan

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009 ( Urban Titanium )

Postby Bennink » 21 Jan 2009 17:34

HaHaMan wrote:Misschien heb ik van het weekend even tijd om de boel te testen met een iPod Classic 80 GB. Als het helemaal mee zit maak ik ook nog wel wat foto's en post ze hier in het forum.

Dat zou zeer welkom zijn ;-)
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby uglymuddah » 13 Feb 2009 19:58

Even voor de duidlijkheid als ik straks in mijn HIH die ook een Usb aansluiting heeft in het vakje onder de elleboog (?) een USB stick jens met mp3s erop dan kan ik via de radio zien en bedienen wat er op de stick staat?
Quid Agis, Medici?

ImagePrius III Aspiration, Pearl White, TNS510, parkeersensoren.
uglymuddah

Huidige auto: Prius 3 Aspiration
TNS 510 Navi
parkeersensoren achter
Pearl White

Next

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires