HCH (AC): iPod aansluiting

Een overzicht van de standaarduitrusting, de opties en de accessoires van de Civic Hybrid.

Re: HCH (AC): iPod aansluiting

Postby honda » 18 May 2009 08:07

hmm moeilijke keuze dan zeg,

als je maar een aantal afspeellijsten kan maken ( honda1 honda 2 t/m ik geloof honda6 of 7?/ ) dan werkt dat voor mij niet.
Ik heb mn iphone nu 4 dagen en ik heb er nu al meer dan 1000 nrs opstaan, en dan moet ik nog serieus alles erop gaan zetten ( ik ben naast mn gewone werk ook DJ dus ik heb genoeg nrs)

een gewone ipod aansluiting zou dan geen optie zijn.

Ik denk dat ik dan toch maar voor de mki9200 ga, ik vind geluidskwaliteit redelijk belangrijk maar als jullie aangeven dat, deze wel goed is dan ga ik op julie oordeel af.

bedankt voor de info.
honda

Huidige auto: peugeot 206

Postby rasta87 » 29 Dec 2010 23:08

Ik heb een aantal foto"s gemaakt van mijn oplossing om een ipod in de HCH te bouwen.

Van een plaatje metaal heb ik een strip om maat gezaagd en deze tussen het vakje en het dashboard geklemd zonder te boren!

Met enige kracht is het plaatje weer weg te halen.

Het plaatje heb ik bekleed met hetzelfde materiaal als de brodit houder.

Vervolgens de brodit houder op het plaatje geschroefd.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
rasta87

Huidige auto: Honda Civic Hybrid, CV-S 2006

Postby wlunchi » 30 Dec 2010 06:48

rasta87 wrote:Ik heb een aantal foto"s gemaakt van mijn oplossing om een ipod in de HCH te bouwen.

Heel goed gedaan rasta87. Ik vraag me alleen af of het misschien niet beter was geweest om hem aan de rechterkant van de versnellingspook te zetten ipv de linkerkant. Komt je voet niet tegen de kabels aan? Ik doel vooral als hij liggend staat.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby rasta87 » 30 Dec 2010 20:45

Nou ja, dat is inderdaad een optie.
Het is heel makelijk om met dit systeem het plaatje naar rechts te schuiven.
Voor de leesbaarheid van het display is dichterbij mijn keuze.

Met je hand op de pook kun je makkelijk iets intypen.
De draden zitten niet in de weg. Er zit daar een opening waar ze makkelijk naar de achterkant van de radio kunnen.
rasta87

Huidige auto: Honda Civic Hybrid, CV-S 2006

Netjes zelf USB / Ipod aansluiting dmv ICElink

Postby Merlyn » 15 Mar 2012 20:59

Zelf bestelde ik enige jaren geleden een HCH. Ik wilde wel USB en Ipod aansluiting, maar niet een hele nieuwe radio/navigatie aanschaffen (+ montage..)

Een ICE-link kan iedereen gemakkelijk zelf installeren en wegwerken. Achterin het vakje onder de radio zit nl een klepje wat je eenvoudig open kan wippen met een schroevedraaien. Midden bovenin zit het lipje waarmee het vast klikt, Deze komt vanzelf los wanneer je daar een schroevendraaier tussen wrikt. Nu kan je bij de aansluitingen achterop de radio. Klik hier de ICElink in. Er is maar één plek waar deze in past. Om deze 'makkelijk' op de tast te vinden zijn hiervan zijn plaatjes te vinden op het internet (installation manuals). Ook het voorste bakje in de middenconsole is op vergelijkbare wijze los te maken. Met enige beleid is op deze wijze zelf de ICElink te plaatsen, zonder de fabrieksradio of het dashboard los te hoeven maken. Zodoende komt de icelink te rusten in het voorste bakje in de middenconsole en is alles uit zicht weggewerkt. Ook met een USB stick in de ICE link kan het bakje nog worden afgesloten. Bediening en aflezen gebeurt via stuurwiel en het display van de standaardradio.

Scheelde me een hoop geld.
Merlyn

Huidige auto: Had een Honda Civic Hybrid

Re: Netjes zelf USB / Ipod aansluiting dmv ICElink

Postby dkawa » 29 Mar 2012 10:23

Merlyn wrote:Zelf bestelde ik enige jaren geleden een HCH. Ik wilde wel USB en Ipod aansluiting, maar niet een hele nieuwe radio/navigatie aanschaffen (+ montage..)

Een ICE-link kan iedereen gemakkelijk zelf installeren en wegwerken. Achterin het vakje onder de radio zit nl een klepje wat je eenvoudig open kan wippen met een schroevedraaien. Midden bovenin zit het lipje waarmee het vast klikt, Deze komt vanzelf los wanneer je daar een schroevendraaier tussen wrikt. Nu kan je bij de aansluitingen achterop de radio. Klik hier de ICElink in. Er is maar één plek waar deze in past. Om deze 'makkelijk' op de tast te vinden zijn hiervan zijn plaatjes te vinden op het internet (installation manuals). Ook het voorste bakje in de middenconsole is op vergelijkbare wijze los te maken. Met enige beleid is op deze wijze zelf de ICElink te plaatsen, zonder de fabrieksradio of het dashboard los te hoeven maken. Zodoende komt de icelink te rusten in het voorste bakje in de middenconsole en is alles uit zicht weggewerkt. Ook met een USB stick in de ICE link kan het bakje nog worden afgesloten. Bediening en aflezen gebeurt via stuurwiel en het display van de standaardradio.

Scheelde me een hoop geld.

Kun je mij de link sturen van dit kabeltje? Waar ik deze kan kopen etc.. Ik wil nl mn Iphone gebruiken als audiobron maar weet even niet hoe en wat. En dit lijkt me de perfecte oplossing.

bvd alvast,
Image
dkawa

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2/2008, 17''LM, Galaxy Grey Metallic

Postby PeterH » 11 Jun 2014 14:57

Hi,

Nieuw hier, zal mij nog even netjes voorstellen in het board dat daarvoor bedoeld is. Wel leuk als ik daar een foto'tje van mijn nieuwe bolide bij heb, dus dat doe ik vanavond even :)

Ik heb een HCH uit 2009 met de orginele radio, natuurlijk zou ik ook graag een aux / ipod aansluiting willen hebben. Begreep dat je op de CD-wisselaar aansluiting iets kon aansluiten, al even gecheckt of deze niet gebruikt word door de ingebouwde cd-wisselaar; maar niet het geval!
Kan dus vrij simpel in 5 minuutjes een aux aansluiting inbouwen, nog wel een paar vragen:
- De iphone aansluiting is wel top, maar ik heb een Iphone 5s en moet dan een verloopstekkertje hebben. Lelijk. Ik zag ook een versie met een USB aansluiting, als ik daar me iphone op aansluit kan ik dan nog wel de iphone bedienen met de knoppen op het stuur?
- Welke merken zijn er en wat is aan te raden? Heb nu deze op het oog: http://www.carinterface.nl/honda/yatour ... ytm06-hon2

Ik wou dan met behulp van dit stekkertje de hele boel inbouwen, hopelijk word het zo netjes als ik in gedachte heb.
Image

Ben benieuwd :)
PeterH

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009

Postby PeterH » 19 Jun 2014 13:30

Bij nader inzien heb ik hem toch anders geinstalleerd, ik heb het kastje zelf netjes opgehangen.

Overigens is het mij gelukt om de kabel in te pluggen zonder de radio los te halen, toen ik er na een half uur achter kwam dat het clipje naar boven moest ipv naar onder had ik hem er in een minuutje ingeklikt.
Yatour dingetje werkt perfect, kan mijn iphone via USB kabeltje in de Yatour pluggen en hem dan via het stuur bedienen. Ideaal :)

Mocht het iemand interesseren hoe hij er nu inzit; laat het mij weten dan maak ik vanavond even een fototje.
PeterH

Huidige auto: Honda Civic Hybrid 2009

Previous

Return to Civic Hybrid - Standaarduitrusting, Opties en Accessoires