HHC.nl meeting ism Carclean

Alle meetings en evenementen.

Re: HHC.nl meeting ism Carclean

Postby BlueHCH » 13 Feb 2009 10:18

Weinig keuze in de poll. Maar ik wil er best bij zijn. Gelijk wat geschikte spulletjes inslaan. Hoop dat m'n vrouw dan niet net een vakantie boekt ;)
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Bennink » 13 Feb 2009 10:35

Excuzi voor de Poll. Voor de datum kun je reageren in DIT TOPIC.
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby Wouter » 13 Feb 2009 19:56

Het is er dan toch van gekomen, mijn HCH is gewassen.
Ik kon er echt niet meer mee aankomen mij klanten, hij leek wel bruin.

Eerste poging om hem schoon te krijgen was een doe-het-zelf wasbox bij de Shell aan de Brinkhorstlaan in Den Haag.
Na een half uur zwoegen thuis aangekomen en ik kon eigenlijk geen verschil zien vergeleken met voor het wassen.

Nog steeds overal van die donkerbruine vuilvlekken.

Terug naar de Shell en de duurste krasstraat ticket gekocht voor 20 euro.

Resultaat: Schoon!
Wouter

Honda XL1000V Varadero

Postby Hybrid » 14 Feb 2009 12:26

:o Schoon...hmm ok... maar wedden dat ik met een felle lamp swirls kan ontdekken :mrgreen:
Ik hoop van harte dat je aan de workshop zult deelnemen... kunnen we die swirls meteen even wegwerken
voor je en dan hebben we het daarna nog wel even over de krasstraat :D

L8r! ;)
Hybrid

Postby Guest01 » 14 Feb 2009 14:33

Volgende week krijg ik mijn HCH. Ik kan moeilijk wachten met wassen tot aan de workshop.Is het ook via de LOI te volgen :?:
Langzamerhand word ik een beetje bang van onze "was goeroe" :lol: Ik wil natuurlijk niet afgaan met een niet goed gewassen auto. Zijn er nog tips voor het wassen zonder dat ik eerst veel geld uit moet geven aan schoonmaak spullen?
Misschien is het al een keer geschreven, maar wat zijn swirls?
Guest01

Huidige auto: ---

Postby Hybrid » 14 Feb 2009 16:38

:lol: ROFLOL!
Geen zorgen Vincent... voor mij hoeft niemand bang te zijn of worden hoor... ;)
Goed onderhoud is inderdaad wel handig (vooral indien privé auto)... maar een
vuile auto en/of swirls zijn voor mij eerder een uitdaging dan een schande hoor :)

Anyway, men beginne met het aan je partner overhandigen van een eventuele spons en/of zeem, want die heb je
nooit meer nodig! :mrgreen:

In ieder geval heb je minimaal 2 emmers... een goede auto shampoo en een wash-mitt nodig.
Liefst ook nog een redelijke borstel voor je velgen.
Da's de goedkoopste 'investering' die je in ieder geval kunt overwegen...

Voor het correct wassen vind je hier een 'gratis' cursus:
http://forum.carclean.nl/Default.aspx?g=posts&t=85
Hier zie je ook het begrip 'swirl' nader uitgelegd (met foto's)

Deze howto is voor als je wat meer de smaak te pakken hebt:
http://forum.carclean.nl/Default.aspx?g=posts&t=252

Daarna kun je eventuele deze doen (handmatig poetsen):
http://forum.carclean.nl/Default.aspx?g=posts&t=1493

en als je dan het handmatig poetsen zat bent... kun je nog naar machinaal:
http://forum.carclean.nl/Default.aspx?g=posts&t=1834

Zo... even genoeg LOI gehalte zo?

Succes!!! En als je nog vragen hebt weet je me te vinden hè 8-)

L8r!
Hybrid

Postby Guest01 » 14 Feb 2009 17:16

Ik ben weer helemaal gerustgesteld. Ik zal het eens grondig gaan lezen.
Een goede borstel ben ik nog nooit tegen gekomen. In het midden zit vaak ijzerdraad, of het is zo zacht dat je helemaal geen kracht kan zetten.
Vandaag de velgen van mijn lease-auto die ik volgende week vrijdag inlever gedaan met........ een tandenborstel (en nee niet die ik vanavond ook weer zelf gebruik).
Zal nu eindelijk eens wat goede spullen gaan aanschaffen. Ook een lease auto moet er goed uit blijven zien vind ik. Wel vind ik het wassen van een auto minder leuk dan dat ik het vroeger ( oei,nu word ik echt oud) vond.
Ik ga mijn best doen.
We(mijn vriendin en ik) vinden het altijd erg grappig als je gelijk een reactie geeft op het auto was verhaal. Ieder zijn hobby hé.

Bedankt
Guest01

Postby Hybrid » 15 Feb 2009 12:49

Ok... ik heb me 1 nacht ingehouden met reageren... knap hè :mrgreen:

Anyway... goede velgenborstel... zacht als een lammeke... deze wellicht voor 11 euries:
http://www.carclean.nl/product/Carrand/Sheepskin_Wheel_Cleaner_93017_101258.aspx
Eerst even inweken met een goede velgencleaner maakt het leven nog gemakkelijker en
geeft je minder pijnlijke plekken van het op je knietjes zitten met een tandenborstel... :shock:
da's verleden tijd gelukkig... autowassen op zich is al ZEN genoeg (zo is ie schoon, zo is ie weer vies)
maar om daar nu meteen monnikenwerk van te maken... :o

En? Heb je wat aan deze how-to's gehad?

Het wassen wordt echt weer super lachen als je ooit een keer een foam-gun aanschaft en op je karcher
draait... http://www.carclean.nl/product/Autobrite/Foam_Kit_voor_Karcher_AB1725_100541.aspx
dan vliegen de foam vlokken om je oren en krijg je pas echt attentie van je omgeving!
Ter illustratie:
Image
Grote voordeel hiervan is dat je eerst al het vuil goed kan losweken voordat je begint met wassen...
maar ik draaf weer lekker door... sorry!!!

Anyway... hopelijk wordt het snel een keer droog en kun je aan de slag met de nieuwe manier van wassen...
Oh btw... altijd eerst je velgen doen met een aparte emmer... en daarna het 2 emmer systeem volgen
om je auto te wassen. Veel minder kans op swirls... je weet nu wat dat zijn ;)

L8r!

Ps ook groetjes aan je vriendin!
Hybrid

Postby Wouter » 21 Feb 2009 12:04

Als ik een R8 had zou ik ook zo'n spermgun (en karcher) kopen ;), maar voor een lease auto vind ik het geen probleem om te krasstraten.

Ik kom waarschijnlijk nog wel naar de meeting hoor. Tegen die tijd is hij toch weer vies ;)
Wouter

Honda XL1000V Varadero

Postby Hybrid » 23 Feb 2009 10:34

Zie s.v.p. de 1e post uit deze draad (i.v.m. belangrijke update) -> 13 Juni en evt. uit eten na afloop...
Ik zie jullie reactie graag tegemoet!

Greetz,
Hybrid
Hybrid

Postby Guest01 » 26 Feb 2009 15:26

Hoi Hybrid,

Aankomende vrijdag ga ik voor het eerst mijn HCH wassen ( zaterdag moet hij toch wel weer blinken voor de meeting)
Nog bedankt voor je uitleg. Wel heeft die uitleg me toch meer geld gekost dan ik gehoopt had. Maar ja ik heb dan ook een nadeel (waarschijnlijk heb ik er meer, maar voor nu is dit even voldoende). Als ik iets koop dan moet het ook gelijk goed.
Voor me ligt een factuur van 103,69 euro. Dit is nog zonder de 3 emmers bij de bouwmarkt vandaan (misschien dat het grittquard gebeuren ooit nog een keer komt).
Volgens mij moet dit genoeg zijn om te starten:
Meguiar's ultimate wass mitt
Meguiar's nxt generation car wash
Meguiar's hot rims all wheel cleaner
Meguiar's ultra safe wheel spoke brush
Meguiar's water magnet drying towel ( leg je dit op de auto, of mag je het gebruiken als een zeem?)
Meguiar's nxt generation glass cleaner

Wat gebruik je zelf voor de binnenkant van een auto?
Guest01

Postby Hybrid » 26 Feb 2009 19:18

Haha... oh jee... er is weer een detailer geboren! :D
Mooie starters collectie meteen! Congrats!
Ik ben bang dat je dezelfde eigenschap hebt waar ik ook mee begonnen ben...
als je iets doet of koopt... moet het meteen goed... da's overigens ook meteen
de beste eigenschap die je als detailer kunt hebben... het komt dus helemaal goed met
jouw Hybrid! :ugeek:

Wil je niet verder op kosten jagen, dus zou interieur eerst maar even met een apart
sopje van je Meguiar's nxt generation car wash doen... afhankelijk van of je van
mat of glanzend houd kun je eventueel nog een cockpit spray gebruiken als je die
toevallig nog hebt liggen. Dan hoef je in ieder geval nu even niets meer 'bij' te kopen.

Vergeet bij het wassen je deuren niet helemaal open te gooien en ook die 'vlakken'
mee te nemen. Daarnaast natuurlijk ook onder de motorkap en je achterklep niet
te vergeten... Maar whatever you do... altijd eerst beginnen met je wielen en wielkasten
zodat die troep niet meer op je gewassen lak kan spetteren ;-)

Ikzelf doe het interieur als volgt:
http://www.carclean.nl/product/Meguiars_Professional/All_Purpose_Cleaner__APC___3780ml_D10101_100618.aspx
en daarna met:
http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Quik_Interior_Detailer_473_ml_G13616EU_100071.aspx
m'n leder cleanen met:
http://www.carclean.nl/product/Wolfgang/Leather_Care_Cleaner_473ml_WG-2500_100769.aspx
en daarna beschermen met:
http://www.carclean.nl/product/Wolfgang/Leather_Care_Conditioner_473ml_WG-2600_100973.aspx

Succes en vooral veel plezier morgen!

Groetjes,
Hybrid

Ps. oh ja... ennuh... de eerste keer was ik zo'n 4 uurtjes zoet... dat je er effe rekening mee houdt :mrgreen:
Pps. don't worry... het gaat steeds sneller als je de handigheid / routine te pakken hebt.
Ppps. tenzij je de lak gaat kleien, cleanen, polishen, sealen en waxen... dan ben je die dag net zoveel kwijt
als bijvoorbeeld een man met 'vissen' als hobby 8-) Maar dat doe je natuurlijk weer niet iedere maand...
1 x per 6 maanden is al heel wat... en je hebt erbij die dat 1 x per 3 maanden doen.... :roll: :lol:
Pppps. balen dat ik er zaterdag niet bij kan zijn... cursus in Assen (of all places!)... maar ik zie je auto straks
wel glimmen op de foto's denk ik :P
Hybrid

Postby Guest01 » 26 Feb 2009 19:50

Nu snap ik waarom de wielen als laatste gedaan moeten worden. Het kan opspatten, nooit aangedacht.
Randjes heb ik eigenlijk altijd meegenomen, deuren open kleppen open, dus dat zit wel goed.
Voorlopig hoef ik (begreep ik van de verkoper)dat ik de klei nog niet hoef te gebruiken voor de Civic. Alleen heb ik nog bijna 4,80 lang en 1,85 hoog blik staan die die behandeling wel nodig heeft, slik, :evil: Dat zal nog even op zich moeten wachten.
Nu maar hopen dat het droog is vrijdag en aangezien ik toch nog even ga werken hoop ik dat ik tijd genoeg heb.
Guest01

Postby Hybrid » 26 Feb 2009 20:01

:o :shock: Neej!... wielkasten/banden+velgen juist als EERSTE schoonmaken...met aparte emmer...big difference!...
en pas daarna beginnen met 2 emmer systeem vanaf het dak, voorraam, motorkap, achterraam, achterklep
zijkant ramen/spiegels, zijkanten, onderkant... pfff... hopelijk lees je dit nog voor je vrijdag begint...
Moet er toch niet aan denken dat je velgencleaner + opgeloste remstof op je schone lak spettert... issa no good :cry:
Dat enorme stuk blik zou ik inderdaad pas op een lekker zonnig voorjaars weekend doen... eventueel over 2 dagen verdelen...
dan blijft het nog leuk... tja, OF je vind natuurlijk iemand die dit ook wil 'leren'... 'hint-hint' ;)
V.w.b. geen klei op je nieuwe civic... ahum... je wilt niet weten hoeveel troep er bij mij vanaf kwam, puur omdat ze
de beschermlaag van het vervoer er bij mij niet helemaal goed vanaf hadden gehaald. Hopelijk bij jou dus wel.
Hybrid

Postby Guest01 » 26 Feb 2009 22:42

:oops: :oops: :oops: :oops: Ik heb wat anders geschreven dan ik bedoelde.
Toevallig moet je het niet meer leren he? jammer.
Is het nog steeds zo dat je de auto niet in de volle zin kan wassen, poetsen en kleien?
Zo lang ik het maar per gedeelte doe, moet het met het grote blik ook wel goedkomen.
Helaas heeft die auto in het verleden slecht onderhoud gehad door de vorige eigenaar en zijn de wielen helemaal aangetast door het remstof. Aangezien die auto 2300 kg weegt en ik ook regelmatig met een zware aanhanger rijd blijft er veel remstof afkomen. Nog tips daarvoor :idea: :idea: of is dan allen nog stralen en coaten een mogelijkheid?
Guest01

PreviousNext

Return to Evenementen