Kilometerheffing

Alles dat niet over Honda Hybrid's gaat.

Re: Kilometerheffing

Postby gigabert » 23 Nov 2009 21:24

Humm ik lees dit nu net, maar kwam ook omdat je het had aangepast maar goed nog even mijn commentaar;

Pjork wrote:Ben dodelijk nieuwsgierig hoe je dat gat in de begroting gaat oplossen?

Dat is niet mijn probleem, die gasten in den haag krijgen een wat dikkere fooi einde van de maand als ik, maar om niet overal tegenaan te schoppen heb ik nog wel wat tips voor ze:

• Minder ministeries ( = minder ambtenaren)
  • Geen salarisverhoging voor ministers, kamerleden en andere politici/bestuurders
  • 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
  • Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd (ipv de maatschappij bakken met geld te kosten)
  • Minder Nederlandse militaire bijdragen aan internationale (vredes)operaties (Je wil niet weten wat dat bijvoorbeeld in Afghanistan gekost heeft en nog gaat kosten)
  • Immigratiestop niet-westerse allochtonen.
  • Minder geld naar Europa (gaan nog steeds miljarden heen per jaar)
  • Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering.
  • 50% minder in ontwikkelingssamenwerking pompen.

En dan kan ik nog wel even doorgaan als het moet hoor.... :lol:
Maar goed de overheid zelf heeft niet een groot probleem hierdoor, eerder de provincies welke minder inkomsten krijgen via de provinciale opcenten.
De Nederlanders betaalden in 2006 samen ongeveer 1,1 miljard aan provinciale opcenten. (kan zo snel ff geen jongere cijfers vinden)

En dan ook: Nederlandse belastingen worden afhankelijk van het Amerikaanse leger, dat het gps-systeem onderhoudt
gigabert

Huidige auto: [s]Honda Civic 1.3 Hybrid 1.3 i-DSI i-VTEC IMA Elegance[/s]
VW Golf Variant Comfortline, 1,2 TSI

Postby Pjork » 23 Nov 2009 21:39

Laten we mijn reactie maar kort houden, om te voorkomen dat we off topic gaan en we hebben het uiteindelijk over kilometerheffing.

In jouw lijstje kan ik voor 30% meegaan, maar een aantal punten zijn in mijn ogen iets minder goed doordacht en sommige druisen zelfs tegen een aantal wetten of internationale verdragen in.
Maar ik ben wel de mening toegedaan dat iedereen er iets van mag vinden, dus wat je wil.

Persoonlijk heb ik liever dat we de hypotheekrente aftrek met onmiddelijke ingang stoppen. :twisted:
Pjork

Huidige auto: Peugeot RCZ 156Pk

Postby the martin » 24 Nov 2009 07:16

Pjork wrote:Persoonlijk heb ik liever dat we de hypotheekrente aftrek met onmiddelijke ingang stoppen. :twisted:

Je HOEFT het niet van de belasting af te trekken :twisted:
the martin

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Mugello » 24 Nov 2009 07:56

:mrgreen:
2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)
Mugello

Huidige auto: 2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)

Postby RalfG » 24 Nov 2009 08:12

Om weer even on Topic verder te gaan, De wegenbelasting gaat verdwijnen om ons te compenseren voor het rekeningrijden, welke wegenbelasting vanaf volgend jaar betalen we dat helemaal niet meer valt er weinig te compenseren. De BPM gaat verdwijnen om ons te compenseren voor het rekeningrijden welke BPM. Het wordt er voor de hybride rijder dus niet leuker op, of heb ik iets gemist?
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
RalfG

Huidige auto: Honda Insight Hybrid - Elegance - Urban Titanium

Postby Bennink » 24 Nov 2009 09:50

RalfG wrote:Om weer even on Topic verder te gaan, De wegenbelasting gaat verdwijnen om ons te compenseren voor het rekeningrijden, welke wegenbelasting vanaf volgend jaar betalen we dat helemaal niet meer valt er weinig te compenseren. De BPM gaat verdwijnen om ons te compenseren voor het rekeningrijden welke BPM. Het wordt er voor de hybride rijder dus niet leuker op, of heb ik iets gemist?

Zoals autoblog stelt:

Image
Reed Insight: Image
Rijdt nu: Renault Mégane.
Bennink
Administrator

Huidige auto: Renault Megane

Postby RalfG » 24 Nov 2009 11:17

Daar zijn we dan mooi klaar mee :(
Image
Image
RalfG

Postby Mugello » 24 Nov 2009 13:20

Klopt, want het (fiscale) voordeel voor hybriderijders komt te vervallen omdat (vooral) de BPM op de aanschafprijs overall wordt geschrapt. Hiermee valt het voordeel ten opzichte van minder milieuvriendelijke auto's weg. Daarentegen staat volgens mij wel dat hoe milieuvriendelijker je auto is, je minder cent per kilometer hoeft te betalen, in verhouding met een minder milieuvriendelijke wagen. Dus in dat opzicht blijft hybride rijden mijns inziens lucratief.
2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)
Mugello

Huidige auto: 2011 Toyota Auris 1.8 HSD Dynamic (Pearl White)

Postby RalfG » 24 Nov 2009 13:52

Dat kan alleen in centen per KM dan denk ik dat er toch weer heel veel mensen voor een "normalé" auto gaan kiezen want als de BPM van de auto af gaat dan worden die aanmerkelijk goedkoper dan een Hybride het lijkt me dat de regeing zichzelf in de voet schiet met deze oplossing. De Insight kwam bij mij in beeld omdat de prijs in de buurt van een normale auto kwam die op mijn lijstje stond. Als die andere auto geen BPM het gehad dan kwam de Insight daar echt niet in de buurt. Ik weet wel dat er straks een uitstoot heffingh op de nieuwe auto's komt maar dat mag je geen BPM vervanger noemen, ik denk dat het in de praktijk wel zo zal zijn trouwens. Ach we zullen wel zien (zei de blinde) we zullen het wel moeten slikken allemaal, het zijn toch een stelletje gehaaide volksverlakkers daar in het Haagse.
Image
Image
RalfG

Postby BlueHCH » 24 Nov 2009 14:17

Ik heb helaas nog geen officiele berichten gelezen over differentiatie naar brandstof/aandrijving. Als die differentiatie er niet komt dan wordt diesel rijden voor iedereen goedkoper dan benzine. Ik kan me niet voorstellen dat Den Haag daarop zit te wachten.
De CO2 heffing begint volgend jaar. Als de < 109g CO2 daar geen vrijstelling voor krijgt, dan worden de auto's uit deze klasse ineens weer een stukje duurder. Het relatieve voordeel neemt dan dus af.

Dus geen differentiatie en slechts CO2 aanschaf belasting... dan stap ik in een BMW 1 of 3 serie diesel. Zonder BPM worden die ineens betaalbaar...
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby wlunchi » 24 Nov 2009 16:22

BlueHCH wrote:Ik heb helaas nog geen officiele berichten gelezen over differentiatie naar brandstof/aandrijving. Als die differentiatie er niet komt dan wordt diesel rijden voor iedereen goedkoper dan benzine. Ik kan me niet voorstellen dat Den Haag daarop zit te wachten.
De CO2 heffing begint volgend jaar. Als de < 109g CO2 daar geen vrijstelling voor krijgt, dan worden de auto's uit deze klasse ineens weer een stukje duurder. Het relatieve voordeel neemt dan dus af.

Dus geen differentiatie en slechts CO2 aanschaf belasting... dan stap ik in een BMW 1 of 3 serie diesel. Zonder BPM worden die ineens betaalbaar...

Voor de leaserijders heb je nog het voordeel van 14% bijtelling (voor zover dat ook niet wordt afgeschaft), maar voor een particulier is er bijna geen voordeel meer aan de nieuwe regeling.
Image
wlunchi rijdt een Honda Civic Hybrid 2009
Verbruik: Image niet up to date 6,67 l/100km volgens de leasemaatschappij, 88000km op de teller
wlunchi

Huidige auto: Broken IMA needs a reboot while driving!!!

Postby RalfG » 25 Nov 2009 11:12

Dit las ik zojuist.

"DEN HAAG - Het CDA wil dat er supersnelwegen komen, te betalen uit de opbrengst van de toekomstige kilometerheffing.

© ANP
Tweede Kamerlid Sander de Rouwe is van plan dat aan te kaarten bij minister Camiel Eurlings (Verkeer), in het debat over diens begroting voor 2010. De Kamer buigt zich woensdag en donderdag over die plannen.
De CDA'er denkt aan verbreding van bestaande snelwegen met extra stroken aan weerszijden, waardoor het doorgaande verkeer kan worden gescheiden van het afslaande verkeer.

''De twee uiterste stroken zijn voor de op- en afritten. De middelste om door te kunnen rijden over afstanden van 20 tot 30 kilometer.''
Economische schade
Want volgens hem loopt het verkeer in de Randstad ''goed vast''. De Rouwe maakt zich zorgen over de economische schade die dat veroorzaakt.
De minister moet volgend jaar in kaart brengen welke verbindingen in aanmerking komen om supersnelweg te worden. De Rouwe denkt aan de verbindingen tussen economische centra zoals Rotterdam, Utrecht, Schiphol, en Eindhoven. ''Die zijn heel geschikt om mensen goed door te laten rijden.''
Kilometerheffing
''Het denken over files staat niet stil met de plannen voor de kilometerheffing'', aldus het CDA-Kamerlid. De aanleg van supersnelwegen is iets voor de volgende kabinetsperiode, te betalen uit het fonds dat wordt gespekt door de opbrengst van de heffing die in 2012 moet beginnen.
De Rouwe: ''Nu gaan de inkomsten uit de vaste autobelastingen overal en nergens naartoe. De inkomsten van de kilometerheffing worden zo teruggegeven aan automobilisten.''"

Laat ik nu gedacht hebben dat de file's verdwijnen door het rekeningrijden maar nee die verdwijnen doordat er eindelijk wat aan de wegen gedaan wordt.
Image
Image
RalfG

Postby Deluxious » 25 Nov 2009 14:20

Verkiezingspraat, zieltjes winnen van het CDA. Verkapte reclame om de kilometerheffing onder een breed publiek aan de man te krijgen.
Er hadden al lang van dit soort *kuch* supersnelwegen kunnen liggen uit de inkomsten op brandstofaccijns, BPM en wegenbelasting van de afgelopen tig jaar.

Dit is mensen blij maken met een dooie mus en als het al gebeurd dan maakt een groot deel van de forummers hier dit niet meer mee. De planningen m.b.t. aanleg van nieuwe wegen kennende...
Deluxious

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Galaxy Grey 2008

Postby gigabert » 25 Nov 2009 16:34

Waar zijn die supersnelwegen voor nodig? Als er straks betaald moet worden voor elke kilometer dan zijn er toch geen files meer?
gigabert

Huidige auto: [s]Honda Civic 1.3 Hybrid 1.3 i-DSI i-VTEC IMA Elegance[/s]
VW Golf Variant Comfortline, 1,2 TSI

Postby RalfG » 26 Nov 2009 07:07

gigabert wrote:Waar zijn die supersnelwegen voor nodig? Als er straks betaald moet worden voor elke kilometer dan zijn er toch geen files meer?

Hieronder het antwoord van het CDA
Ik had dezelfde vraag op bovenstaand krantenartikel.

Geachte heer,

Dank voor uw reactie.

Het is uiteraard van belang dat naast de invoering van de kilometerprijs er ook nog gewerkt wordt aan onderhoud en betere doorstroming op de wegen.

Wij hopen u zo voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

CDA Tweede Kamerfractie
Publieksvoorlichting
Postbus 30805
2500 GV 's-Gravenhage
t 070 - 318 30 26
f 070 - 318 26 02
e cda.publieksvoorlichting@tweedekamer.nl
i http://www.cda.nl

Oorspronkelijk e-mailbericht: ------------------------

In uw antwoord geeft u aan dat de file’s verdwijnen door het rekeningrijden en dan staat dit in de krant graag een verklaring.
Image
Image
RalfG

PreviousNext

Return to Offtopic