POLL: Honda Hybrid geleased of gekocht?

Alles dat niet over Honda Hybrid's gaat.

HHC leden > Is je Honda hybride geleased of privé aangeschaft.

Lease
31
55%
Privé
25
45%

Total votes : 56

POLL: Honda Hybrid geleased of gekocht?

Postby Deluxious » 15 Sep 2009 12:45

Beste HHC-ers,

Kijk en post al een tijdje op dit forum en 1 vraag houdt me toch een beetje bezig...
Wat is er populairder onder de HHC leden; leasen of privé rijden. En ondanks dat ik de uitkomst vd poll denk ik al wel weet, ben ik toch benieuwd.
Zou het ook leuk vinden als je je beweegreden voor je keuze zou melden.
Kan me bijvoorbeeld voorstellen dat leaserijders het voornamelijk doen om de lage bijtelling en dat iemand die hem privé rijd het vooral uit milieu oogpunt doet bijvoorbeeld.
Of misscien zijn er ook wel leaserijders die het milieu aspect interessant vinden. Kortom; ik ben nieuwsgierig ;)
Ik ben dus benieuwd naar de mens achter de hybride auto (wat klinkt dat eng en officieel haha :lol: ).

Ik steek van wal; ik lease de HCH. Gekozen voornamelijk vanwege de lage bijtelling en het feit dat je veel auto rijd voor weinig ;)
Last edited by wlunchi on 16 Sep 2009 15:43, edited 1 time in total.
Reason: Topic hernoemd, zodat de poll iets duidelijker wordt.
Deluxious

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Galaxy Grey 2008

Re: HHC leden > rijd je je Honda hybride lease of privé?

Postby RalfG » 15 Sep 2009 13:20

Ik rijd prive in een HIH, mijn reden is een combinatie van factoren. :ugeek:

Ik rijd per jaar ca 21500 KM ;) te veel voor een benzine en te weinig voor een diesel :?: . Omdat ik af en toe wel alle bagageruimte nodig heb is gas geen optie :mrgreen: . De Hybride is dan in de HIH tenmiste een erg luxe auto voor een redelijk bedrag 8-) . Anders was ik waarschijnlijk in een Toyota Urban Cruiser of een Peugeot 207 SW beland. Ook een Ford Fusion of de Honda Jazz zou een optie geweest zijn. In ieder geval een ruime compacte auto. :P

Dus ook bij mij geldt veel auto voor je geld. Maar dat een zuinige auto goed voor het milieu is heeft uiteindelijk wel de doorslag gegeven om een andere auto te kopen. Als de HIH er niet was geweest had ik nog in mijn Toyota Corolla rondgereden daar ben ik wel van overtuigd. :oops:

Inderdaad na even verder gelezen te hebben, ik vind de Insight er van de 3 Hybrides die er zijn wel gewoon het leukst om te zien. Vlot strak en chique!
Last edited by RalfG on 16 Sep 2009 07:15, edited 1 time in total.
Honda Insight Hybrid Urban Titanium
Image
Image
RalfG

Huidige auto: Honda Insight Hybrid - Elegance - Urban Titanium

Postby Deluxious » 15 Sep 2009 13:26

Leuke uitgebreide reply en tevens gelijk reactie van een hybride privé rijder ;)
Hier ging het mij dus idd om, de motivatie om een auto als deze te rijden...
Deluxious

Postby BlueHCH » 15 Sep 2009 15:23

Hier ook prive. Redenen: de Accord diesel ging richting de 150.000 km en de opvolger was net uit. Een gunstig moment om in te ruilen net voordat de ex-leasers de markt zouden gaan verpesten. En de dealer bood net mijn huidige auto als demo aan en er was een aardige deal te maken. Verder kwam door de dure dieselbrandstof en de hoge wegenbelasting het breakeven punt wel heel ver weg te liggen. Ook had ik aan de Accord nog geen kosten gehad. Alleen banden, olie en filters waren vervangen. De eerste remblokken zaten er nog onder. :D

Verder had ik een lang gekoesterde wens om automaat te gaan rijden. Schakelen tijdens woon werk verkeer, bah...

Qua afwerking, uitstraling en prestaties was die Accord wel een slag beter. De HCH is goedkoper en dat merk ik aan veel zaken aan de auto maar ook aan de geldbuidel. :D

Nog een jaar of 2 en het wordt tijd om weer verder te kijken. Ik hoop op een wat stoerdere Civic met een klasse interieur. De Insight is niet mijn smaak.
BlueHCH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid

Postby Guest01 » 15 Sep 2009 15:58

Ik heb een HCH in de lease die we ook prive rijden.
Voor mij is de enige reden de 14% bijtelling.Als ik nu ook nog het milieu zou zeggen zou niemand mij geloven. (even door lezen en jullie begrijpen het). Voor mij was het vervolgens niet moeilijk om de HCH te kiezen uit de auto's met 14% ( de HIH was er nog niet)
Wij hebben nog een andere auto waarvan de kosten behoorlijk hoog zijn.
Als ik zeg 2300 kg op geel kenteken op gas en een verbruik van ongeveer 1op 4,5 / 1 op 5 en er banden onder liggen in de maat 285/55 18 weten jullie ongeveer wat de maandkosten zijn.
Aangezien ik ook nog twee hobby auto's heb, waarvan ik er één een paar keer per jaar mee neem naar een treffen op een trailer had ik een auto nodig die een behoorlijke aanhanger mag/ kan trekken.
De lease auto's waar ik uit mocht kiezen waren bijna allemaal te licht om een grote trailer te trekken.
Vervolgens speelde ook mee dat als ik de prive auto nu zou willen verkopen om een 25% auto te leasen die de aanhanger kan trekken er weinig mensen op zitten te wachten ( geef ze eens ongelijk), waardoor ik een enorme afschrijving zou hebben.
Als we nu verder weg gaan en geen aanhanger nodig hebben, pakken we lekker de HCH.
Zo heb ik de maandelijkse kosten van de HCH snel "terug verdiend".
Vervolgens kon ik de auto ook nog eens voorzien van alle optie's die ik wilde en voila de keus is gemaakt.
Guest01

Huidige auto: ---

Postby Roos0005 » 15 Sep 2009 17:05

Hoi!

Ik rijd zakelijk en privé ca. 45.000 km per jaar. Dit is de tweede leaseauto die ik mocht kiezen. De eerste was een Suzuki SX4. Ik heb er fijn in gereden maar de zit met lange ritten was echt :twisted: :twisted: .

Voor de nieuwe keuze was voor mij een must:
Grotere auto zodat ik me veiliger voel
Goed zitten en comfortabel
Ingebouwde navigatie
WIT !!!!

Zoals ik al in een eerder topic ooit aangaf was ik al heel jong verliefd op het merk Honda maar heb het mij privé nooit kunnen permitteren. Als ik er één trof waren ze vaak afgejakkerd. :(

Dus combi 14% bijtelling / Honda / en mijn wensen was mijn keus zo gemaakt.

Ik heb een goede keuze kunnen maken met een release HCH WIT!!! ;)

Ik heb zelfs vooraf geen proefrit gemaakt :lol:

Gr. Nancy
Image
Roos0005

Huidige auto: per 04-09-09 --->Honda Civic Hybrid

Postby dennisregoort » 15 Sep 2009 17:36

Roos0005 wrote:Ik heb zelfs vooraf geen proefrit gemaakt :lol:

Dat is ook nergens voor nodig bij deze Honda... 8-)
Image
dennisregoort

Huidige auto: HCH Urban Titanium, Sportpakket, Xenon4300K, Leather, Privacy glass, Honda Navigation System

Postby Rivanka » 15 Sep 2009 23:16

Ook ik rijd mijn Insight prive. Ik ben werkzaam als verpleegkundige en de gezondheidszorg is geen autolease-wereldje.
Ik heb vroeger nooit Honda gereden. Zag een test van de nieuwe Insight in april j.l. op t.v. (Gek op Wielen) en vond het meteen een heel mooie auto. Ben me verder gaan orienteren op internet en heb enkele Honda-dealers bezocht.
Ik ben dus in eerste instantie gevallen op het uiterlijk van de auto. Bovendien spreekt het me aan dat de auto "schoon" is. Een Prius was voor mij geen optie: die vind ik ronduit lelijk!
Dat de auto ook nog eens betaalbaar is en bijzonder compleet uitgerust is mooi meegenomen.
Nu ik hem eenmaal heb en er zo'n 2500 km mee heb gereden bevalt hij me ook nog eens erg goed in het gebruik.
Ik heb tot nu toe nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop!
Image

Image
Rivanka

Huidige auto: Honda Insight Elegance (Alabaster Silver Metallic)

Postby Deluxious » 16 Sep 2009 07:45

Wel grappig dat er toch ook nog veel mensen zijn die hun Honda hybride privé rijden. Vind de poll tot nu toe verassend eigenlijk ;)
Had veel meer lease verwacht.
Deluxious

Postby gigabert » 16 Sep 2009 11:00

Ik heb hem in de lease maar rij er ook privé in.

Heb vroeger privé altijd een Jap gehad en toen ik vorig jaar een nieuwe auto mocht uitzoeken omdat mijn auto eruit moest gekeken bij Mazda, Toyota en Honda, de Civic Hybride bood het meeste voor het minste, (de HIH was er nog niet) en dan ook de bijtelling sprak me wel aan.

Ik heb geen kinderen en woon samen met mijn vriendin dus de auto is voor de komende jaren ook groot zat.
Wel had mijn vriendin een eis: 4 of 5 deuren en dat vond ik ook wel handig.
gigabert

Huidige auto: [s]Honda Civic 1.3 Hybrid 1.3 i-DSI i-VTEC IMA Elegance[/s]
VW Golf Variant Comfortline, 1,2 TSI

Postby Deluxious » 16 Sep 2009 12:00

Rijd hem zelf ook privé op het moment.
+/- 50000km zakelijk en 12000km privé.

Hiervoor altijd Duits gereden (Audi, BMW en VW). Het is qua afwerking etc. natuurlijk wel een ander niveau, maar daar is de prijs ook naar.
Rijeigenschappen vind ik prima te noemen!
Deluxious

Postby HCH-CH » 16 Sep 2009 14:39

Het is dus niet de vraag of je hem privé RIJDT, maar of je hem privé AANGESCHAFT hebt.
Want alle lease-rijders die dat voor de 14% bijtelling doen, doen dat natuurlijk omdat ze er ook privé mee gaan rijden.
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Re: POLL: Honda Hybrid geleased of gekocht?

Postby Guest01 » 16 Sep 2009 17:31

Dus je bedoelt eigenlijk: De mensen die leasen niet meer reageren?
Guest01

Postby HCH-CH » 16 Sep 2009 17:41

Jawel, als je dan ook maar als lease-rijder stemt.
ch
HCH-CH

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid 2008

Postby Guest01 » 16 Sep 2009 18:54

Spreekt voor zich!
Guest01

Next

Return to Offtopic