POLL: Honda Hybrid geleased of gekocht?

Alles dat niet over Honda Hybrid's gaat.

HHC leden > Is je Honda hybride geleased of privé aangeschaft.

Lease
31
55%
Privé
25
45%

Total votes : 56

Re: POLL: Honda Hybrid geleased of gekocht?

Postby Deluxious » 17 Sep 2009 07:34

@mod, dank voor het aanpassen van de topictitel. Zo is ie duidelijk en dit is idd wat ik bedoel met mijn poll 8-)
Deluxious

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Galaxy Grey 2008

Postby henri » 02 Oct 2009 15:56

Geleased. Reden: 14% bijtelling.
Goed voor het milieu is mooi meegenomen, maar niet de hoofdreden. Daarnaast heb ik wat dat betreft mijn twijfels bij het overheidsbeleid.
Ik rijd momenteel een kleine dieselauto (Renault Modus). Die heb ik destijds uitgekozen om de bijtelling laag te houden en toch een redelijke auto te rijden.
Mijn langdurend gemiddelde is 5.5 liter op 100 km. Dat zie ik een Insight niet zo snel verbeteren. Toch moet ik voor de Modus 25% bijtelling betalen en voor de Insight 14%.
henri

Huidige auto: Honda Insight Elegance. Kleur grijs, blauwe bekleding.

Postby Energy1982 » 05 Oct 2009 08:39

Het heeft niet echt met het verbruik te maken, maar met de co2 uitstoot.
Energy1982

Huidige auto: Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybbbbbbbbbbbbbbbbbrid

Postby Chenkman » 28 Oct 2009 13:11

Privé gekocht vanwege de lage kosten. De HCH biedt voor ons budget de meeste luxe en is erg goedkoop in dagelijks gebruik :!:
Chenkman

Huidige auto: BMW E36 M3 3.2 Sedan
Honda Civic Hybrid 2009

Postby Ineke » 28 Oct 2009 15:15

Privé gekocht.

Ik heb dagelijks 80km woon/werkverkeer. Dat is dus te weinig om een nieuwe diesel aan te schaffen. Aangezien mijn "oude" auto nog maar 3 jaar was ga ik die niet inruilen voor een 2e hands auto.

Ik ging eigenlijk voor een "gewone civic". Dat vind ik de mooiste auto die er momenteel te koop is. Maar ben gaan testrijden met de Insight. Na heel veel op het internet gelezen te hebben over hybride auto's besloten om de Insight te kopen. Hij reed zo ontzettend lekker.

De Prius vind ik niet mooi, ook al is de nieuwe mooier dan de oude ik vind het nog steeds een lelijke auto :twisted: , maar ik vind de Insight vooral prettiger rijden. De voornaamste reden dat ik de Insight heb gekocht is het rijgedrag en het economische voordeel. Je krijgt heel veel voor het geld, hij is zuinig (verbruik en wegenbelasting) en rijd gewoon zalig. Ik rijd nu veel relaxter dan ik ooit heb gedaan.

Afgelopen weekend mijn eerste tankbeurt gehad (582 km) met de Insight en kwam uit op een gebruik van 1 op 19,77 :lol: . Is volgens mij niet slecht voor een 1e tankbeurt.
Ineke

Huidige auto: Honda Insight Elegance Albaster Silver

Postby EcoDriver » 29 Oct 2009 08:20

EcoDriver heeft zijn HIH privé aangeschaft. Voor de HIH gekozen vanwege de combinatie van -hier genoemd in willekeurige volgorde- : 1) rijeigenschappen/techniek/luxe aan boord, 2) milieu en 3) de portemonnee.
Image
100.000 km in 8 jaar.
EcoDriver

Huidige auto: EcoDriver rijdt een Honda Insight Hybrid Elegance Model 2010 (Alabaster Silver Metallic)

Postby matrox » 29 Oct 2009 10:27

HCH tweedehands aangeschaft.

We wisten dat we hiermee nou niet direct een praktische auto aanschaften maar de nieuwsgierigheid naar deze techniek en de beduidend lagere kosten per kilometer trokken ons toch over de streep. Daarnaast zijn onze kinderen inmiddels zo groot dat ze nauwelijks meer met ons mee gaan. We hadden dus niet zoveel ruimte meer nodig. We waren wel verrast dat deze auto ondanks dat je achterin niet veel plek hebt en de kofferruimte miniscuul is toch langer bleek te zijn dan onze picasso. Bij de eerste keer de garage inrijden moesten we dus de fietsen opschuiven omdat anders de deur niet dicht kon.

Hij bevalt vooralsnog prima. Vrouwlief, die er vnl. in rijdt, is helemaal weg van het comfortabele rijgedrag. Zelf heb ik wat moeite met het lichte stuur. Heb er weinig gevoel bij. Net zo'n botsauto. Maar op termijn zal ik daar wel aan gewend raken.
Image
matrox

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Neutron Blue juli 2007.

Postby catzjes » 17 Apr 2010 19:00

Mijn HCH is een lease-auto.
Ik reed hiervoor een VW Jetta, voor 30K cataloguswaarde een "kale" auto met 25% bijtelling, nu een HCH limited edition leer/navi/xenon en alle andere standaard aanwezige extra's t.o.v. de Jetta zoals parkeersensoren/stoelverwarming voor 26k5 cataloguswaarde met 14% bijtelling :D
catzjes

Huidige auto: Honda Civic Hybrid Limited Edition Crystal Black Pearl

Previous

Return to Offtopic