Sparen voor een nieuwe auto...

Alles dat niet over Honda Hybrid's gaat.
Forumregels
Hier kunnen onderwerpen geplaatst worden die niet onder een bestaand forum in een bepaalde categorie vallen.

Uitgesloten zijn partijpolitieke, ideologische of religieuze onderwerpen, deze zullen zonder opgaaf van redenen door het forumbeheer worden verwijderd.
Onderwerpen die gaan over voorgestelde of genomen overheidsmaatregelen betreffende het auto gebruik kunnen natuurlijk wel binnen dit forum besproken worden.
Plaats reactie
RedDevil
Beheerder
Beheerder

Sparen voor een nieuwe auto...

Bericht door RedDevil »

Mijn Insight is inmiddels 8 jaar oud en heeft bijna 170.000 km op de teller. Hoewel ik verwacht dat ie nog een hele tijd mee kan kan het geen kwaad om alvast uit te kijken naar en te sparen voor iets nieuws.

Alleen pak ik dat sparen deze keer anders aan. Namelijk in aandelen van het bedrijf dat mij die auto gaat leveren. Als die aandelen dan een koers bereiken die hoog genoeg is om de auto te kunnen kopen dan cash ik.
Mijn investering is vooralsnog niet groot, maar met 70% winst in een half jaar tijd gaat het leuk de goede kant op.
Dus wie weet, als de koers helemaal los gaat rijd ik straks in een nieuwe Tesla...
2011 HIH Elegance Afbeelding => Afbeelding over 170.540 km.
Afbeelding
le0001

Re: Sparen voor een nieuwe auto...

Bericht door le0001 »

Wat een frisse insteek! :) Vooralsnog (1/2 jaar) boer je inderdaad goed. Hopelijk haal je je spaardoel, succes.
RedDevil
Beheerder
Beheerder

Bericht door RedDevil »

Bijna een jaar verder, en mijn 'bank' geeft ongeveer 600% rente op jaarbasis. Nog zo'n jaartje en de Tesla komt wel heel dichtbij.
Alleen moet ik geld achter de hand houden voor het geval dat mijn zoon met Asperger het niet redt op het gymnasium en privé-onderwijs nodig heeft. Hij zal nooit meer terug hoeven naar het speciaal onderwijs, dat is in dit land helaas niet geschikt voor jongens als hij.

Maar dat de aandelen het zo goed doen is wel erg prettig. En wie weet kan ik er straks zowel een Tesla als de school van mijn zoon van betalen? :lol:

Niet dat ik nog veel rijd met al dat thuiswerken, en de Insight rijdt ook weer prima na zijn beurt.
2011 HIH Elegance Afbeelding => Afbeelding over 170.540 km.
Afbeelding
MyHCH
Moderator
Moderator

Bericht door MyHCH »

Wow, die aandelen gaan inderdaad goed!

Lijkt het je niet saai om elektrisch te rijden? Geen echte techniek meer nodig om te hypermilen, altijd veel vermogen beschikbaar zonder nadelen, minder hoeven anticiperen, niet de lol van kijken hoeveel er die week in de tank bij gaat?
Ik zou het zelf wel missen, denk ik. Maar ik kan zowel thuis als op het werk niet opladen, dus voorlopig is het voor mij geen issue.
2019 Jazz:Afbeelding > 48.000 km
2017 Jazz:Afbeelding over 68.830 km
2014 Civic:Afbeelding over 104.094 km
2010 Jazz:Afbeelding over 102.170 km
2007 HCH: Afbeelding over 83.077 km
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”